اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

جانبداری از حق عامل دستیابی به پیروزی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر با محکومیت اقدام آل سعود و غرب در الحاق بحرین به عربستان گفت: جانبداری از حق و مقاومت در برابر ظلم عامل پیروزی است.

جانبداری از حق عامل دستیابی به پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان ظهر امروز جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی و ترک محرمات اظهار داشت: آنچه انسان را به سعادت و خوشبختی می‌رساند تقوا و دوری از هو‌ای نفسانی و شهوات است.

وی با بیان اینکه دنیا منزل‌گاهی بیش نیست، افزود: ساعت توقف ما انسان‌ها در این دنیا مانند مسافری در مسافرخانه‌هاست که ساعتی می‌ایستد و دوباره‌ حرکت می‌کند و خوشا به حال کسانی که در حرکت از مسافرخانه دنیا توشه‌ای از عمل صالح، پاکیزه و ایمان با خود می‌برند.

خطیب جمعه ملایر به تقوای انسانهای بزرگ در دوران‌های مختلف تاریخ اشاره کرد و گفت: در دوران معاصر نیز شاهد ظهور انسان‌های بزرگی چون امام خمینی(ره) بوده‌ایم و آنچه امام را ماندگار و جاودانه کرد تقوای الهی، ایمان و توکل بر خدا بود و امروز نایب برحقش رهبر عزیزمان نیز با داشتن تقوا و عمل صالح برای همه ما الگوی بزرگ اخلاقی است که باید از ایشان درس بگیریم.

وی به جنبش‌ کشوهای عربی طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: امروز تمام کشورهای دنیا با الگوگیری از راه امام و انقلاب اسلامی بر ضد ظالمان خود در کشورهایشان به پا خاسته و خواستار نابودی ظلم و ستم هستند که تمام این انقلاب‌ها نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

فاضلیان به انقلاب شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: آل سعود و وهابیت با تمام قباحت از قرنها پیش در برابر مسلمانان به ظلم و ستم پرداخته تا ریشه شیعه را در درون این کشورها بخشکاند که تاکنون ناموفق بوده و امروز نیز با تمام قوا و نیروهای ظالمش و حمایت‌های بی‌دریغ استعمار، شیعیان را در این کشور به خاک و خون می‌کشد.

وی ابراز داشت: اتحاد و وحدت مسلمانان باید بیشتر شود و از حق حمایت شود و زمانی که حق باشد ظلم نابود می‌شود و امروز ملت‌ها باید علیه ظلم این کشورها با هم متحد شوند.

امام جمعه ملایر در ادامه به حماسه سوم خرداد و روز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام، خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که خرمشهر متعلق به همه ملت ایران است و رزمندگان ما با داشتن نیروهای کم توانستند در برابر دشمن بایستند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

وی اظهار داشت: امروز باید یاد و خاطره آن روزها گرامی داشته شود و حوادث جنگ و مقاومت ملت ایران برای نسلهای سوم و چهارم انقلاب بازگو شود و فداکاری و مقاومت ملت ایران درسی برای نسل‌های بعد باشد.

در ادامه بعد از نماز جمعه، نمازگزاران از مسجد جامعه این شهر تا میدان امام خمینی(ره) علیه آل سعود و آمریکا راهپیمایی و انزجار خود را از کشتن شیعیان بی‌گناه بحرین اعلام کردند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول