اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسداشت مفاخر اردبیل

یادنامه احمد نائبی در اردبیل انتشار یافت

خبرگزاری فارس: در پاسداشت مفاخر استان اردبیل و بعد از حرکت تاثیر‌گذار چاپ و انتشار یادنامه بابا‌صفری این بار یادنامه احمد نائبی از چهره‌های ماندگار اردبیل انتشار یافت.

یادنامه احمد نائبی در اردبیل انتشار یافت

پژوهشگر و روزنامه‌نگار اردبیل و مدیر اجرایی این یاد‌‌نامه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد این یادنامه اظهار داشت: در این یادنامه سعی کردیم احمد نائبی از چهره‌های ماندگار اردبیل را که نامی فراموش نشدنی است در زمان حیاتش معرفی کنیم که در این زمینه بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی یادنامه این افتخار استان اردبیل انتشار یافته است.

محمد اصغری خاطرنشان کرد: در این یادنامه از زبان فریدون نوری، یوسف معماری، علی مناف‌زاده، جلال پاکنهاد، نصیری، فرید نوری و دکتر پور‌ابولقاسم و همچنین صدیف بدری شهردار اردبیل، هوشنگ محمدی و خواجوی مطالبی بیان شده است.

وی یادآور شد: در این یادنامه سعی کردیم الگوی تاریخ اردبیل و شهردار سابق دیار کهن اردبیل را به صورت جامع و کامل معرفی کنیم تا فرهنگ دوستان دیار اردبیل و سایر نقاط کشور بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

این پژوهشگر و روزنامه‌نگار بیان داشت: بدون تردید احمد نائبی از معدود نام‌هایی است که هیچ‌گاه در غبار گذر دوران فراموش نشده و حتی امروز بعد از گذشت 50 سال این نام و یاد در زبان‌ها و خاطره‌ها ماندگار شده است.

اصغری ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان استان در نکوداشت چنین شخصیت‌های ارزشمندی همت بگمارند و اجازه ندهند گرد و غبار فراموشی بر نام و یاد آنان سایه بیفکند.

وی گفت: ما بعد از چاپ و انتشار یادنامه بابا‌صفری از چهره‌های تاریخی و ماندگار این دیار که با استقبال خوبی مواجه شد یادنامه دکتر احمد نائبی را نیز چاپ و انتشار دادیم تا بتوانیم خدمتی اندک به جامعه ادبی و فرهنگی استان اردبیل داشته باشیم.

در این یاد‌نامه شخصیت وارسته احمد نائبی که یکی از خیابان‌های اردبیل نیز به نام این چهره ماندگار و شهردار سابق اردبیل نامگذاری شده مطالب متنوعی از شخصیت بی‌نظیر نائبی سخن به میان آمده است.

شهردار اردبیل در مطلب خود به توانایی منحصربه‌فرد این شخصیت برجسته در جلب حمایت مردمی اشاره کرده و این ظرفیت را عامل موفقیت در اجرای طرح‌ها  و پروژه‌ها معرفی کرده است.

صدیف بدری گفت: احمد نائبی شهرداری را با بدهی سنگین و توجه به اسناد موجود با کمترین موجودی تحویل گرفته اما با ایجاد در‌آمدزایی با کارهای عمرانی و احیای اراضی توانسته است بسیاری از بدهی‌های شهرداری را تسویه و خدمات ماندگاری ارائه کند.

احمد نائبی در سال 1304 در اردبیل به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات مختلف در 1330 با درجه ممتاز از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

وی بعد از گذراندن دوران سربازی در بیمارستان تیپ اردبیل مشغول به کار شد و در همان ایام مطب شخصی خود را نیز راه‌اندازی کرد.

وی اولین شخصی بود که با توجه به تحصیل در بیمارستان زنان بخش بیماری زنان و زایمان را در اردبیل راه‌اندازی کرد.

وی در سال 1343 به ریاست بهداری منصوب شد و در دوره‌ای نیز مسئولیت شهرداری اردبیل را پذیرفت.

وی هم اکنون در قید حیات است و در حوزه تحقیق و پژوهش مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول