اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادگار سردار هور:

شهدای جاوید‌الاثر ذخایر انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: یادگار سردار سرلشگر شهید حاج علی هاشمی گفت: شهدای جاویدالاثر ذخایر انقلاب هستند.

شهدای جاوید‌الاثر ذخایر انقلاب هستند

حسین هاشمی به مناسبت دومین سالگرد رجعت پاک سردار سرلشگر شهید حاج علی هاشمی فرمانده دلیر قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این روز بهانه‌ای شد تا به مقام شامخ شهدای گمنام و والامقام هور ادای احترامی و دینی کنیم و یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

وی با تبریک و تسلیت گفتن سالروز بازگشت پیکر سردار هور افزود: شهدای جاویدالاثر ذخایر انقلاب هستند و هر چند وقت یکبار به شهر‌ها می‌آیند تا به همه بگویند زنده‌اند و بر کارهای ما نظارت دارند.

هاشمی به فلسفه رجعت پیکر مطهر شهید حاج علی هاشمی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال سردار هور را برای زمان خاصی نگه داشته بود و ایشان موقعی بازگشت که کشور نیاز به یک تلنگر داشت تا ما بفهمیم که شهدا برای دفاع از وطن و دین خود به جبهه رفتند و هیچ‌گاه این انقلاب و کشور را‌‌ رها نمی‌کنند.

او ادامه داد: آن زمان مملکت ما دچار یک فتنه اموی شده بود و خواص و عوام نیاز داشتند که متوجه بشوند که شهدا بر اعمال و کردار ما نظارت دارند و همه چیز را می‌بینند.

یادگار سردار هور اضافه کرد: وقتی ولی امر مسلمین جهان پس از فتنه 88 در سخنرانی‌های خود یار می‌طلبید و ندای «این عمار» سر داد شهید هاشمی به مقتدای خود لبیک گفت و پیکر پاکش پس از 22 سال به کشور بازگشت تا رهبر و امام خویش را یاری رساند.

*جوانان پشتیبان ولایت فقیه باشند

هاشمی گفت: از همه جوانان و نوجوان ایران عزیز می‌خواهم همیشه پشتیبان ولایت مطلقه فقیه و رهبر فرزانه انقلاب باشند و هیچگاه ایشان را تنها نگذارند.

فرزند فرمانده شهید قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) اضافه کرد: از ملت شهیدپرور ایران نیز می‌خواهم یاد و خاطره شهدای گرانقدر را در لحظه لحظه عمر، زنده نگه دارند و در زندگی خود، این عزیزان را الگو قرار دهند.

او ادامه داد: همه کار‌هایمان را برای رضای خدا انجام دهیم آن وقت است که خداوند متعال خیلی چیز‌ها نصیب ما می‌کند که می‌توانیم زندگی سراسر نور این، از خود گذشتگان در راه اسلام را لمس کنیم.

*شهدا روشنی بخش مسیر زندگی

هاشمی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای عزیز دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: به روح مطهر و نورانی شهدایی والامقام درود می‌فرستم همانانی که پیکر مطهرشان سوخت و سال‌های سال در غربت و بیان‌های داغ خوزستان بر زمین افتاده بود تا چراغ روشنی بخشی برای ما باشند تا راه را، گم نکنیم و امروز در مقابل دشمن ایستادگی کنیم بر زمین نیفتیم.

این فرزند شهید در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که در طول مدت این 22 سال خانواده شهید هاشمی را مورد لطف قرار دادند افزود: امیدواریم بتوانیم قدردان این همه محبت و بزرگواری مردم عزیز، ولایتمدار، قدر‌شناس و شهید پرور استان خوزستان و میهن اسلامی ایران باشیم.

سردار سرلشگر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) جمهوری اسلامی ایران در سال 1340 هجری شمسی در محله حصیرآباد شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان دیده به جهان گشود و در تاریخ 4 تیر ماه 1367 در قرارگاه خاتم 4 در منطقه هورالهویزه به همراه شهید مهدی نریمی، شهید حسن بهمنی و شهید محمود نویدی جاویدالاثر شد و پیکر پاکش پس از 22 سال غربت و بی‌نشانی به وطن بازگشت و در روز دوشنبه 27 اردیبهشت سال 1389 با استقبال هزاران نفری مردم قدر‌شناس خوزستان در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول