اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

پرداخت 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: افزون بر 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی برای بهسازی منازل روستایی به روستاییان کشور پرداخت شده است

پرداخت 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی

علیرضا تابش امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امامزاده جعفر گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده در اجرای طرح هادی کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 210 میلیارد ریال بوده که این مبلغ چندین برابر اعتبارات سال‌های گذشته این استان است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مانع و مشکلی برای اجرای طرح هادی روستایی در کشور وجود ندارد، افزود: بیش از 32 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 28 هزار روستا تهیه طرح هادی روستایی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا پایان سال 91 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه طرح هادی می‌شوند.

تابش در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه موانع دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی هم اکنون چیست، گفت: تسهیلات مسکن روستایی به صورت سفته زنجیره‌ای صورت می‌گیرد و سفته زنجیره‌ای سخت‌ترین شیوه دریافت وام برای ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی سهم کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح هادی روستایی را بیش از 17 هزار واحد تمام شده عنوان کرد و ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بهسازی مسکن روستایی در کل کشور از رتبه بالایی برخوردار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ پرداخت وام انفرادی روستایی را 125 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: افزون بر 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی برای بهسازی منازل روستایی به روستاییان کشور پرداخت شده است.

تابش در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی در سطح کشور، گفت: از مجموع بیش از 3 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی روستایی، یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 91 بیش از یک‌هزار و 800 واحد مسکونی باقی‌مانده روستایی نیز مقاوم‌سازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام حدود نیمی از مسکن واحدهای مسکونی مهر روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: کار ساخت و تکمیل بیش از 280 هزار مسکن مهر روستایی در کشور آغاز شده که از این تعداد بیش از 130 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول