اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

پرداخت زکات در نهاوند 10 برابر افزایش داشت

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: پرداخت زکات در شهرستان نهاوند نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 10 برابری برخوردار بوده است.

پرداخت زکات در نهاوند 10 برابر افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای زکات شهرستان نهاوند اظهار داشت: پرداخت زکات مورد تأکید فراوان امامان(ع) بوده زیرا همین امر عامل کاهش فقر و محرومیت در جامعه می‌شود.

وی افزود: به هر اندازه که توسط کشاورزان زکات پرداخت شود توسط دولت هم معادل همان زکات پرداخت شده به عنوان تشویقی به کشاورزان همان روستا یا منطقه پرداخت می‌شود تا در امور عام‌المنفعه هزینه شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به پرداخت 800 میلیون تومان زکات توسط کشاورزان نهاوند در سال زراعی سال گذشته اضافه کرد: این مقدار زکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن، 10 برابر افزایش دارد که نشان از عمق توجه کشاورزان به پرداخت این فریضه الهی و مهم است.

وی روحانیون را بهترین و اثرگذارترین مروجان زکات در جامعه به‌ویژه در سطح روستاها خواند و گفت: باید از پتانسیل بالای حضور روحانیون برای فرهنگ‌سازی این موضوع مهم بهره برد.

زارعی‌کوشا ابراز داشت: برای هزینه‌کردن زکات پرداختی در سال زراعی گذشته 45 پروژه عام‌المنفعه تعریف شده که شامل غسالخانه، مسجد، حسینیه، جدول‌گذاری، جمع‌آوری آب‌های سطحی روستاها، ساخت پل و... است.

وی افزود: توسط دولت امسال 326 میلیون تومان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد که تاکنون 144 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی نیز تا دو ماه آینده به کشاورزان پرداخت می‌شود.

فرماندار نهاوند در پایان سخنانش گفت: زکات پرداخت شده و معادل آن که توسط دولت پرداخت می‌شود در همان روستا هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول