اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعة المصطفی العالمیه خبر داد

راه‌اندازی بیش از 100 رشته در جامعة المصطفی/ بیداری اسلامی گام بزرگی در راستای احیای تمدن اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به تدریس بیش از 100 رشته در این مرکز حوزوی، فعالیت‌های علمی این مرکز را زمینه‌ای برای ایجاد نهضت‌های بزرگ علمی در جهان دانست.

راه‌اندازی بیش از 100 رشته در جامعة المصطفی/ بیداری اسلامی گام بزرگی در راستای احیای تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی ظهر امروز در هجدهمین اجلاس اساتید جامعة المصطفی العالمیه که در تالار قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های جامعة المصطفی العالمیه در انجام ماموریت‌های علمی اظهار داشت: بیش از 100 رشته در جامعة المصطفی العالمیه راه‌اندازی شد و حدود 150 انجمن علمی در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور این تعداد انجمن‌های علمی و گروه‌های آموزشی که به 20 زبان زنده دنیا فعالیت می‌کنند، این ظرفیت را دارد که در جهان جریان‌های عمیق علمی و فکری ایجاد کند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه افزود: فعالیت‌های علمی جامعة المصطفی العالمیه باید پایه‌گذار تاسیس نهادهای علمی در جهان باشد و این موضوع به همت اساتید این مجموعه در تربیت طلاب وابسته است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب جامعة المصطفی العالمیه باید با این نگاه تربیت شوند که هر کدام در یک کشور نهضتی علمی و اعتقادی پایه‌گذاری کرده و به شبکه‌های علمی کنونی دنیا که بر اساس علوم مادی شکل گرفته رسوخ کنند.

اعرافی ادامه داد: جامعة المصطفی العالمیه تا به حال در رشته‌های فلسفه، کلام، حدیث و تفسیر قرآن اقدامات خوبی انجام داده و در حال حاضر به دنبال گسترش رشته‌های تطبیقی است.

وی گفت: با وجود تمام موفقیت‌هایی که تا امروز به دست آمده است، هنوز راه زیادی پیش رو داریم و باید برای رسیدن به جایگاه ممتاز در جهان تلاش کنیم.

 

*المصطفی مروج گفتمان انقلاب اسلامی در جهان است

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به سیاست‌های این مجموعه اظهار کرد: جامعة المصطفی العالمیه مروج گفتمان انقلاب اسلامی در جهان است و اساتید باید برای تربیت شاگردان بر این اساس تلاش کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به شکل‌گیری حرکت بیداری اسلامی در جهان، ماموریت‌هایی که از گذشته به عهده جامعة المصطفی العالمیه بوده امروز بسیار جدی‌تر از قبل مطرح است.

اعرافی گفت: بیداری اسلامی گام بزرگی در راستای احیای تمدن اسلامی است و ما نمی‌توانیم نسبت به چنین جریان عظیم و نیرومندی بی‌تفاوت باشیم.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت بازسازی فرهنگ و تمدن اسلامی باید با‌شکوه و قدرت هر چه بیشتر در جامعة المصطفی العالمیه دنبال شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: امروزه دشمنان تلاش می‌کنند مسائل فرعی مانند اختلافات شیعه و سنی را در جهان اسلام اصل نشان دهند و به این وسیله سلطه‌گری آمریکا و شرارت‌های اسرائیل را نادیده بگیرند.

وی افزود: موضوع تقریب بین مذاهب یکی از مسائل بسیار مهم مطرح در گفتمان انقلاب اسلامی است که در جامعة المصطفی العالمیه نیز باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.

اعرافی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید اساتید جامعة المصطفی العالمیه به آن توجه ویژه داشته باشند، احیا و صیانت از سنت‌های اصیل حوزوی در این مجموعه است.

وی مسائلی مانند ارتباط صمیمی و پایدار اساتید با طلاب و ایجاد فضای نقد درون کلاس‌ها را از ضروریات تعامل مطلوب استاد و طلبه دانست و گفت: فضای گفت‌وگو و نقادی که از دیرباز در حوزه‌های علمیه وجود داشته است امروز نیز باید در جامعة المصطفی العالمیه حفظ شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اذعان داشت: یکی دیگر از مسائل مهمی که در جامعة المصطفی العالمیه باید به آن توجه شود، تسلسل تاریخی است که همواره در حوزه‌های علمیه حضور داشته و استاد و شاگرد در یک رشته تخصصی کار یکدیگر را ادامه می‌دادند.

وی با اشاره به رسالت اساتید جامعة المصطفی العالمیه در زمینه پرورش نخبگان اعتقادی برای سراسر جهان گفت: ما در این مجموعه موظفیم پایه‌های دینی طلاب را تقویت کرده و به وسیله آنان باورهای اسلامی را به تمام دنیا منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه جامعة المصطفی العالمیه یک نهاد علمی صرف نیست افزود: ما اسلام‌شناس تربیت نمی‌کنیم، بلکه طلابی تربیت می‌کنیم که اسلام‌خواه و رسالت‌مدار باشند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول