اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

تایید مرحله دوم انتخابات اردبیل در شورای نگهبان

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از تایید شورای نگهبان در برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین خبر داد.

تایید مرحله دوم انتخابات اردبیل در شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با اعضای هیئت اجرایی و نظارت اردبیل اظهار داشت: در جلسه 26 اردیبهشت ماه شورای نگهبان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین مراتب صحت و سلامت برگزاری انتخابات مرحله دوم به تایید نهایی رسید.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی از طرف هیئت اجرایی و نظارت به مرکز ارائه شده بود که با بررسی لازم به عنوان اولین حوزه انتخابیه در مرحله دوم انتخابات در این حوزه به تایید شورای نگهبان رسیده و صحت برگزاری آن از طریق ستاد انتخابات کشور به فرمانداری اردبیل اعلام شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت اجرای ماده 91 قانون انتخابات به منظور سیر مراحل رسمی و اداری برای تمهید مقدمات مناسب مراسم گشایش دور نهم مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد ماه، بیان داشت: منتخبان خانه ملت برای خدمتگزاری در دور نهم باید از هم اکنون به مدت پنج روز برای تکمیل و تقدیم اعتبار‌نامه نمایندگی به حوزه معاونت قوانین مجلس واقع در میدان بهارستان مراجعه کنند.

اکبری یادآور شد: پس از اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور مبنی بر صدور اعتبار‌نامه منتخبان راه یافته به مجلس حداکثر ظرف 48 ساعت باید به صدور اعتبار‌نامه اقدام شود.

وی ادامه داد: این فرمانداری در اولین فرصت و با تشکیل نشست مشترک هیئت اجرایی و هیئت نظارت نسبت به صدور اعتبار‌نامه‌های منتخبان حوزه‌های انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اقدام کرده و مدارک را تحویل داده است.

رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه در پایان مرحله دوم هیچ شکایتی واصل نشده، افزود: مرحله دوم انتخابات در نهایت صحت و سلامت و بدون دریافت هیچ شکایتی از ناحیه داوطلبان انجام شده و ما مفتخر هستیم به عنوان یکی از حوزه‌های انتخابیه برتر قادر شدیم دو مرحله انتخابات را به رغم گستردگی و تعدد کاندیدا در کمال آرامش برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری تصریح کرد: این دوره از انتخابات در مجموع دو مرحله با رعایت موازین قانونی، اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه با کمترین مشکل سوء امنیتی و در کمال آرامش، امنیت، امانتداری، سلامت و به شکل رقابتی و مردمی برگزار شد.

وی در پایان اذعان داشت: در این دوره از انتخابات کاهش 50 درصدی جرایم انتخاباتی را شاهد بودیم و با همراهی دستگاه‌های مختلف سعی شد از برخی اقدامات پیشگیری شده و مردم با شناخت دقیق از کاندیداها و توانمندی و صلاحیت آنها آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول