اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

موزه‌ها داشته‌های عظیم فرهنگی و هویتی ملت‌ها هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: موزه‌ها داشته‌های عظیم فرهنگی و تاریخی و هویتی ملت‌ها از جمله ملت ایران هستند.

موزه‌ها داشته‌های عظیم فرهنگی و هویتی ملت‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه خسرو فری ظهر امروز در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و روز جهانی موزه در سالن آمفی‌تئاتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: امروز همه به دنبال هویت‌های خود می‌گردند و جوانان دنبال هویت‌های خود هستند که در این راستا موزه‌ها بهترین معرف هستند.

وی تصریح کرد: موزه‌ها تحولات موجود در هویت‌های فرهنگی یک کشور را نشان می‌دهند.

این مسئول افزود: میراث فرهنگی هر کشور، در واقع، آیینه جان، اندیشه و معنویت آن منطقه است که گاهی در معرض بی‌توجهی و نابودی قرار می‌گیرد.

فری خاطرنشان کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد آگاه‌سازی مردمان به این میراث‌های ارزشمند و برنامه‌ریزی‌های دقیق فرهنگی، عمرانی در راستای نگهداری از آن‌هاست.

وی با تاکید بر پاسداری از میراث فرهنگی، اعلام کرد: اگر چه پاسداری از میراث فرهنگی وجهه‌ای جهانی یافته و نهادهای وابسته با تشکل ستادهایی برای بازیابی و نگهداری از آن‌ها می‌کوشند ولی شکی نیست که امروزه ملت‌ها و اقوام برای گفت‌وگو و هم‌اندیشی بیشتر نیازمند شناخت یکدیگر هستند و  میراث فرهنگی و یادمان‌های تاریخی از مهم‌ترین ابزارهای این گفت‌وگو هستند.

این مسئول با اشاره به اهمیت موزه‌ها در معرفی فرهنگ و تاریخ هر کشور، افزود: موزه‌ها در معرفی فرهنگ هر ملت در طول تاریخ نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول