اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

آلودگی‌های زیست محیطی پایگاه "ماناس" و تظاهرات مردم قرقیزستان علیه حضور آمریکا

خبرگزاری فارس: عصر روز گذشته در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان تظاهراتی علیه حضور پایگاه نظامی آمریکا در این کشور برگزار شد.

آلودگی‌های زیست محیطی پایگاه "ماناس" و تظاهرات مردم قرقیزستان علیه حضور آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، در این تظاهرات اعضای حزب "میهن پرستان" قرقیزستان و جنبش "مقابله با نظام فاسد" این کشور و همچنین ساکنان نواحی "ژائیل"، "پانفیل اف" و "قرا بالته" که از بابت حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشترین خسارات را دیده‌اند، حضور یافتند.

خانم "دامیرا تاکتاسونوا" یکی از شرکت کنندگان این تظاهرات به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: تا زمانی که مقامات قرقیزی تصمیم جدی نسبت به اخراج پایگاه "مناس" را نگیرند، به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد.

بنا به گفته "قریب بیک سرین اف" رئیس سازمان محیط زیست "عصر"، دولت و پارلمان قرقیزستان تاکنون به خواسته‌های مردم مناطق همجوار با پایگاه نظامی آمریکا توجه جدی نکرده‌اند.

وی گفت؛ به دلیل خسارات وارده از ناحیه حضور این پایگاه ما مصمم به اخراج هواپیماهای آمریکایی از فرودگاه "مناس" می‌باشیم.

پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان در پایان سال 2001 ایجاد شده و به دلیل خسارات وارده به محیط زیست این کشور و به خصوص زیان‌های زیست محیطی در مناطق پیرامونی فرودگاه "مناس" همواره مورد اعتراض سازمان‌های غیردولتی و مردم نواحی مختلف استان "چوی" این کشور بوده است.

با اینکه تخریب محیط زیست مناطق مورد اشاره از سوی حضور پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان یک امر تائیدشده از سوی سازمان‌های بی طرف می‌باشد، اما تاکنون در جهت جبران آن از سوی واشنگتن هیچگونه اقدام جدی صورت نگرفته است.

به دلیل بی توجهی بیشکک و واشنگتن به این موضوع، تظاهرات کنندگان خروج این پایگاه را تنها راه حل منطقی مشکل می‌دانند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول