اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

یک مقام دولتی روسیه:

حضور آمریکا در "ماناس" تهدیدی برای همه کشورهای آسیای مرکزی است

خبرگزاری فارس: نماینده رسمی وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از ادامه حضور آمریکا در ماناس قرقیزستان، هدف اصلی آمریکا را دستیابی به منابع غنی انرژی منطقه عنوان کرد.

حضور آمریکا در "ماناس" تهدیدی برای همه کشورهای آسیای مرکزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "الکساندر لوکاشویچ" نماینده رسمی وزیر امور خارجه روسیه، در یک کنفرانس خبری، اظهارات آمریکا درباره راه حل نظامی مسئله هسته‌ای ایران را برای آسیای مرکزی نگران کننده دانست.

لوکاشویچ علت این امر را نه فقط نزدیکی جغرافیایی کشورهای آسیای مرکزی به ایران، بلکه وجود برخی پایگاه‌های آمریکا و ناتو در این کشورها بویژه مرکز ترانزیتی ماناس را بیان کرد.

نماینده وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به قرارداد آمریکا و قرقیزستان درباره ماناس که تحت عنوان مرکز حمل و نقل محسوب شده است، استفاده احتمالی آمریکا از ماناس را برای تهاجم به ایران را مخالف این قرارداد دانست.

وی تأکید کرد که در صورتی که آمریکا از ماناس به  عنوان یک پایگاه نظامی علیه ایران استفاده کند، نه فقط قرقیزستان، بلکه تمام کشورهای منطقه آسیب خواهند دید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول