اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع کاغذسازی امیرآباد خبر داد

افتتاح خط یک مجتمع تولیدی کاغذ امیرآباد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع کاغذسازی امیرآباد از افتتاح خط یک مجتمع تولیدی کاغذ امیرآباد خبر داد.

افتتاح خط یک مجتمع تولیدی کاغذ امیرآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر حسین شادرس عصر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که بخشی از آن به موضوع جزئیات اعطای 15 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک صادرات به مجتمع کاغذسازی امیرآباد اختصاص داشت، از سرانه کاغذ مصرفی در ایران تا افتتاح به‌زودی خط یک مجتمع تولیدی کاغذ گفت.

وی با اشاره به دوندگی‌های فراوانی که در یک سال گذشته برای دریافت تسهیلات انجام داد اذعان داشت: در حال حاضر قیمت یک بسته کاغذ A4، 500 تایی 12هزار تومان است که اگر یک سال زودتر تسهیلات را دریافت می‌کردم اکنون حداقل 20 درصد تولیدات کاغذسازی در اختیار ملت بود.

شادرس با بیان اینکه با 12 میلیارد تومان خط یک پروژه افتتاح می‌شود گفت: می‌خواهیم هر روز 450 تن کاغذ در مجتمع تولید شود. باید گره‌ها را باز کنیم. به یکدیگر کمک کنیم چون همه روی یک کشتی هستیم و هر اتفاقی به همه ما مربوط می‌شود.

وی از اینکه هنوز کارخانه کاغذ افتتاح نشده هر روز از سوی مسئولان منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد برایش فاکتور و کاغذ و هزینه حمل و نقل و ورود و خروج کالا می‌آورند، گلایه داشت و خاطر نشان کرد: بگذارید ما یک محصول از کارخانه بیرون بدهیم آن وقت کاغذبازی‌ها شروع شود.

این سرمایه‌گذار که تجربه زیادی از کار کردن در کشورهای مختلف دارد و درباره کاغذ تا مکانیک اطلاعات زیادی کسب کرده است در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای هر فردی در ایران بین 8.5 تا 10 کیلو سرانه مصرف کاغذ داریم. این میزان در ترکیه 32 کیلو، در ژاپن 297 کیلو، در آمریکا 230 کیلو و برای هر فرد در آلمان 228 کیلو است.

مدیر عامل مجتمع کاغذسازی امیرآباد تصریح کرد: اگر در ایران 20 مجتمع دیگر مثل مجتمع امیرآباد احداث کنیم تازه به سرانه 12 کیلوگرم می‌رسیم این در حالی است که در آینده نزدیک خیلی از وسایل مانند خودکار، مداد، لیوان و ظروف با کاغذ ساخته می‌شوند تا قابلیت بازیافت داشته باشند.

شادرس در پایان سخنان خود از زحمات محمدرضا البرزی فرماندار بهشهر قدردانی کرد و گفت: ایشان از زمانی که به شهرستان آمد پیگیر مشکلات صنایع بود و همین برای سرمایه‌گذار یک پشتوانه است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول