اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت کمی مطبوعات در کشور رضایت‌بخش است

محمد‌زاده: 1100 نشریه به رسانه‌ها افزوده شده است

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش هزار و 100 نشریه به نشریات کشور در طول یک و نیم سال گذشته خبر داد.

محمد‌زاده: 1100 نشریه به رسانه‌ها افزوده شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر محمدزاده ظهر امروز در آیین پایانی ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در سنندج  توسعه کیفی و تذهیب رسانه را دو شعار مهم و اساسی در حوزه مطبوعات و رسانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت مطبوعات در کشور از لحاظ کمی در سطح خوب و مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد نشریات در طول یک و نیم سال گذشته به اندازه یک سوم کل مطبوعات و نشریات کشور بوده که از نظر کمی می‌تواند یک نقطه عطفی در تاریخ مطبوعات کشور باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از صدور مجوز یک‌هزار و 100 عنوان نشریه کشور، 450 نشریه آن تخصصی بوده و به افراد دارای تحصیلات عالیه فوق‌لیسانس و دکترا در رشته‌های مختلف داده شده است.

وی رشد کمی نشریات و مطبوعات در کشور را یادآور شد و تصریح کرد: به منظور رسیدن به شعار اصلی حوزه رسانه و سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌شود که مطبوعات محلی و منطقه‌ای توسعه پیدا کند.

وی از دادن مجوز روزنامه به اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: به برخی از استان‌ها مجوز انتشار 5 روزنامه داده شده اما در برخی دیگر علیرغم دادن مجوز هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.

محمدزاده اضافه کرد: تولید محتوا، نوع صفحه‌آرایی و گذاشتن عکس و ایجاد سرویس‌های عکس در روزنامه و نشریات باید متناسب و در راستای کیفی‌سازی مطبوعات باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تذهیب رسانه را از شعارهای اصلی و مهم حوزه رسانه دانست و تصریح کرد: پدیده مطبوعات با سابقه‌ای 170 ساله از یک طرف متصل به پشتوانه حرفه‌ای در دنیا و از طرف دیگر متکی به فنون روزنامه‌نگاری است که باید منطبق با ایده‌ها باشد.

محمدزاده افزود: توجه به حریم اشخاص، رعایت چارچوب‌های خبری و توجه به باورهای دینی و اعتقادی در منبع خبر یکی از اصول روزنامه‌نگاری است که باید همواره مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای مطبوعاتی در منطقه غرب کشور، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ششم در مقایسه با سایر جشنواره‌های قبلی از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی دارد.

وی در پایان افزود: مطبوعات غرب کشور با حمایت و پشتیبانی‌ استانداری‌ها و حمایت‌های دولت به قطب مطبوعات کشور تبدیل می‌شود و باید تلاش کنیم که این مهم محقق شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول