اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان خبر داد

جمع‌آوری 6 میلیارد تومانی زکات مردم اصفهان در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از جمع‌آوری 6 میلیارد تومانی زکات مردم اصفهان در سال گذشته اصفهان خبر داد.

جمع‌آوری 6 میلیارد تومانی زکات مردم اصفهان در سال 90

غلامحسین رنجبر در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته 6 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این زکات برای 198 پروژه مسجدسازی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این زکات برای ساخت تعدادی پروژه خانه عالِم هزینه شده است، افزود: در هر روستایی خانه‌ای به نام خانه عالِم درست شده است که روحانی برای امور تبلیغی و یا طرح هجرت در آن محل مستقر می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تصریح کرد: به‌سازی روستا 12 طرح اجرا شده است که شامل جدول‌بندی و بلوارکشی در روستاها بوده است.

وی تاکید کرد: به غیر از طرح‌های عمرانی مبالغی نیز از زکات به امور جهیزیه و نیز درمان و امور فقرا اختصاص یافته است، زکات جمع‌آوری شده از 20 شهرستان فعال استان و نیز ائمه جمعه جمع‌آوری شده است.

رنجبر در مورد زکات جمع‌آوری شده در شهر اصفهان بیان داشت: در اصفهان یک منطقه زکات‌خیز دارد و بقیه در منطقه خوراسگان، جرقویه و کوهپایه اصفهان می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اضافه کرد: از سوی فرمانداری اصفهان فقط این چند محل به عنوان مکان‌های مورد نظر برای زکات در شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید به اینکه زکات در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 560 درصد رشد داشته است، ادامه داد: سال جدید در نظر داریم بیش‌تر به سمت زکات مستحبی برویم.

رنجبر تصریح کرد: هم‌چنین زکات را در سال جاری به جای هزینه در امور عمرانی بیش‌تر به سمت فقرا و ترغیب مردم به سمت پروژه‌های عمرانی و تأمین معاش می‌بریم.

وی افزود: زکات مستحبی برای برنج، سیب‌زمینی، سیب درختی و صیفی‌جات از جمله مواردی است که در سال جاری برای امر زکات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول