اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری

جشنواره سراسری شعر اشراق در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره سراسری شعر اشراق 28 اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در قم برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری شعر اشراق در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری با بیان اینکه شعر در اسلام دارای یک پیشینه بسیار دیرینه و جایگاه بسیار والایی است تصریح کرد: این جایگاه به گونه‌ای است که بنا به نقل علامه امینی در جلد دوم الغدیر در صدر اسلام 33 شاعر برجسته کنار پیامبر(ص) بودند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به عباس بن عبدالمطلب و از زنان هم حضرت خدیجه و دو دختر از دختران عبدالمطلب اشاره کرد ضمن اینکه در کنار اهل‌بیت(ع) هم شاعران بزرگی همواره حضور داشتند که از معروف‌ترین آن‌ها کمیت اسدی و دعبل خزایی را می‌توان نام برد.

وی افزود: در میان عالمان دینی هم بزرگان فراوانی را می‌توان یافت که با استفاده از زبان شعر به بیان معارف اسلامی و موازین اخلاقی پرداخته‌اند که از این میان می‌توان سید مرتضی را نام برد که اساسا یک انجمن ادبی نقد شعر را اداره می‌کرد.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه شاعران در روایات ادامه داد: در بعضی روایات شاعران به عنوان دانش‌آموزان خدا لقب گرفته‌اند و بر اساس این اندیشه و پیشینه و همچنین با توجه به تعداد قابل توجه شاعران در حوزه علمیه، مرکز فرهنگی هنری به فکر برگزاری جشنواره شعری ویژه طلاب و روحانیون افتاد که در سایه برگزاری این جشنواره بتوان شاعران حوزوی را شناسایی کرد و استعدادهای نهفته را پرورش داد و زمینه‌‌ای را برای حضور شاعران موفق و نام آشنا فراهم کرد.

وی بیان داشت: در قالب برگزاری این جشنواره و رقابت‌های موجود می‌توان نسبت به جایگاه شعر در حوزه ادبیات معاصر هم شناخت بیشتری پیدا کرد.

کمساری با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر اشراق در ماه‌های پایانی سال 90 منتشر شد اظهار داشت: طی این فراخوان شاعران حوزوی در سراسر کشور به ارائه اثر در شش بخش دعوت شدند.

وی با بیان اینکه شعر کلاسیک، شعر آزاد و سپید، شعر کودک و نوجوان، کتاب شاعران حوزوی، پژوهش در مؤلفه‌های شعر حوزه و بخش ویژه بیداری اسلامی شش بخش جشنواره شعر اشراق بودند تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان 850 اثر از 110 شاعر سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شد که 83 نفر از این شاعران برادران طلبه و 27 نفر دیگر نیز از خواهران طلبه هستند.

رئیس جشنواره سراسری شعر اشراق با بیان اینکه این جشنواره 28 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شاعران برگزیده و همچنین میهمانان ویژه در قم برگزار می‌شود گفت: بعد از ظهر همان روز نیز از ساعت 15 اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره سراسری شعر اشراق را در سالن اصلی مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهیم کرد که در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این جشنواره نشان‌دهنده توجه ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب به حوزه شعر و نهایت محبت ایشان به حوزه ادبیات به طور عام و شعر حوزه به طور خاص است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول