اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد

برخورد قاطع با متخلفان عرضه داروهای قاچاق و غیرمجاز در همدان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با متخلفان عرضه داروهای قاچاق و غیرمجاز در همدان برخورد قاطع می‌شود.

برخورد قاطع با متخلفان عرضه داروهای قاچاق و غیرمجاز در همدان

علی‌اصغر وحیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به چرایی پلمب چهار داروخانه در استان همدان، ضمن تأیید این موضوع اظهار کرد: علت پلمب، عرضه داروی قاچاق و بعضی داروی غیر مجاز است که به تعطیل شدن این داروخانه‌ها انجامید

وی تصریح کرد: داروهای قاچاق توسط دست فروش‌ها یا در عطاری‌ها در برخی مواقع نیز فروخته می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اخیراً داروهای قاچاق در یک منزل نیز کشف شده و تحویل مراجع قانونی شده، عنوان کرد: افراد مختلفی در این معضل درگیر هستند و بعضاً مشاهده می‌شود که دستفروشان در خیابان و بازار نیز مبادرت به فروش داروی غیر مجاز یا قاچاق می‌کنند.

وحیدی‌نیا با بیان اینکه برخی از عطاری‌ها و یا داروخانه‌های متخلف نیز گاهاً به عرضه داروی قاچاق یا غیرمجاز مبادرت می‌ورزند، گفت: در بازرسی‌هایی که توسط معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان انجام می‌شود با اینگونه تخلفات طبق قانون برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی داروخانه‌های متخلف توسط کمیسیون قانونی ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود، ابراز داشت: در این کمیسیون رئیس دانشگاه، معاون غذا و دارو، مدیر دارو، نماینده‌ای از نظام پزشکی، نماینده انجمن داروسازان و یک داروساز آزاد عضو است که بر اساس تصمیم مشترک اقدام می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اعضای کمیسیون قانونی ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد چگونگی برخورد با داروخانه‌های متخلف تصمیم می‌گیرند که بعضاً دو هفته یا یک ماه تعطیلی برای یک داروخانه را در این کمیسیون تصویب و اجرایی کرده‌اند در بعضی از موارد نیز بوده که منجر به اخذ تعهد کتبی از واحد متخلف شده اگر موضوع حاد باشد از طریق دادگاه اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما انجام توسعه و چرخه صحیح دارو است، تا دارو به موقع در اختیار افراد قرار بگیرد، گفت: بنابراین ما بر چگونگی توزیع دارو در داروخانه‌ها نظارت داریم و همه موارد از جمله نقص فنی در داروخانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وحیدی‌نیا با بیان اینکه در معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان ارزشیابی دوره‌ای داروخانه ها را داریم به صورت سالانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در این روند با موارد تخلفی مواجه شویم از جمله عدم رعایت ساعت کاری، گران فروشی، شکایت و ... موارد را مد نظر قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم که ارتباط با مراکز را نیز بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه تعداد داروخانه‌ها براساس جمعیت هر محل و نیز براساس آئین‌نامه مربوطه تعریف شده است، عنوان کرد: با توجه به جمعیت کشور در اغلب نقاط استان شرایط خوبی در زمینه وجود داروخانه‌ها داریم.

وحیدی‌نیا با اشاره به واگذاری داروخانه‌ها به بخش خصوصی نیز بیان کرد: در حال حاضر اکثر داروخانه‌های استان به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در استان فقط یک داروخانه شبانه روزی دارد که آن هم برای تأمین داروهای مردم به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در کل استان 15 داروخانه شبانه‌روزی داریم که ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشیم که در این زمینه عمدتا بخش خصوصی وارد می‌شود و بخش دولتی وارد نمی شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: هفت باب از داروخانه های شبانه‌روزی استان در شهر همدان فعال و بقیه در شهرهای بزرگ استان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خود، داروخانه شبانه روزی تاسیس نمی‌کند، گفت: ایجاد این داروخانه‌ها با بخش خصوصی است اما اگر درخواست و تمایلی برای ایجاد داروخانه شبانه روزی باشد، دانشگاه با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.

وحیدی‌نیا با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ایجاد داروخانه شبانه‌روزی در برخی از نقاط اطلاعیه صادر کرد، یادآور شد: ما درصدد بودیم که در نقاط خاصی از شهر که احساس کمبود می‌شود داروخانه شبانه روزی تأسیس شود اما کسی متقاضی نشد.

وی در پایان سخنان خود در ارتباط با وضعیت شرکت‌های پخش دارو در استان همدان نیز تصریح کرد: در این زمینه جزو استان‌های برخوردار هستیم چرا که در حال حاضر بیش از 17 شرکت پخش دارو در استان فعال است که کار تدارکات دارو را در استان انجام می‌دهد و بر این اساس نیز به اشباع رسیده‌ایم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول