اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد در تربت‌حیدریه:

سفرهای استانی فاصله میان دولت و مردم را از میان برداشت

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و دارایی در تربت‌حیدریه گفت: سفرهای استانی فاصله میان دولت و مردم را از میان برداشت و این مردم هستند که انگیزه خدمت را در دولت تقویت می‌کنند.

سفرهای استانی فاصله میان دولت و مردم را از میان برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، سیدشمس‌الدین حسینی ظهر امروز در ادامه یکصدمین سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: ناتمام ماندن پروژه‌های در دست اجرا تا پایان دولت دهم شایسته دولت خدمتگزار نیست و یک نقص بزرگ است، بنابراین با اراده و پشتکار تمام پروژه‌های ناتمام دولت تا پایان کار دولت باید به بهره‌برداری برسد.

حسینی افزود: همه مسئولان باید تلاش کنند تا کارهای مردم با سرعت، دقت و کیفیت پی‌گیری شود و باید ریشه‌کنی کامل بی‌احترامی به ارباب‌رجوع در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی هیئت دولت به استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها گفت: شاید حتی تصور برگزاری سفرهای استانی مشکل باشد با این حال دولت به دلیل اهداف بلندی که دنبال می‌کند برای خدمت و به ‌ویژه اقشار محروم و کم‌برخوردار کمر همت بسته است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از بهترین الگوهایی که می‌توان از این دولت گرفت بررسی مسائل و مشکلات به صورت رو در رو و حضوری است.

حسینی اظهار داشت: سفرهای استانی ذره‌ای از خدمت و الفت برای ما به وجود آورده است و ظرف زرینی از خدمت به مردم است و این سفرها سبب شده که هیئت دولت به مردم متصل شوند و این فاصله بین مردم و هیئت دولت برداشته شود.

وی گفت: حدود یک دهه است بحث نهضت علمی و جنبش نرم‌افزاری است که هر فردی از حوزه خود و از منظر خود دلایل محکمی برای این انتخاب حکیمانه دارد و امروز و فردا کشوری می‌تواند در عرصه اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشد که علم و دانشی داشته باشد.

حسینی در ادامه گفت: در سال 89 و بعد از انقلاب تحریم‌های زیادی در قطعنامه 1929 علیه جمهوری اسلامی اجرا شد و این تحریم فلج‌ کننده بود اما شاهد هستیم که این‌گونه تحریم‌ها خدشه‌ای به کشور ما وارد نمی‌کند و ما مطمئن هستیم با مدیریت و هدایت رهبری عزیز و پشتوانه مردم از این گردونه‌ها می‌گذریم.

وی گفت: ظرفیت اقتصادی ایران بسیار بالا است و بعد از اجرای قانون 44 اساسی دولت پیشرفت خوبی داشته است و از زمان هدفمندی یارانه‌ها 10 میلیارد دلار ارزش صرفه‌جویی بنزین در یک سال است و 60 درصد مصرف گندم کاهش داشته است و امروز برنامه‌های اقتصادی کشور بسیار مهم است و موقعیت کشور ما نهضت دولتی است و بایستی در اقتصاد کشور فکر کنیم و اگر قیمت بنزین، نفت، گاز و آب برای چند سال رایگان شود آیا تا پنج سال آینده می‌توانیم ادامه دهیم.

حسینی تصریح کرد: براساس آخرین آمار در کارگروه مسکن یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است و در مورد پروژه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی امیدواریم تا پایان دولت، بخش خصوصی اقداماتی را انجام دهد و بعضی از پروژه‌ها که توسط ریاست جمهوری و یا وزرا به بهره‌برداری می‌رسد پروژه‌های بخش خصوصی است که توسط سرمایه‌گذاران تکمیل شده است.

وی گفت: براساس آخرین کارگروه مسکن اعلام شد تا پایان سال جاری بیش از 1.5 میلیون واحد مسکونی افتتاح می‌شود.

حسینی افزود: دولت مشتاق به خدمت و موظف به خدمت است و مردم انگیزه خدمت را در دولت تقویت می‌کنند.

وی افزود: قدری باید به شرایط خطیر کشور توجه ویژه داشته باشیم و امروز و فردا در صورتی می‌توانیم در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشیم که متکی بر علم و دانش حرکت کنیم.

حسینی گفت: اگر امروز کشوری دانش هسته‌ای نداشته باشد در اقتصاد جهان حرفی برای گفتن ندارد و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد به این دانش دست پیدا کند و بدیهی است برای مقابله با مردم وارد تحریم اقتصادی می‌شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در شرایطی که می‌خواهند جلوی رشد اقتصادی کشور را بگیرند نتوانستند هیچ کاری از پیش ببرند.

وزیر اقتصاد پس از بازدید از پروژه فولاد و بانک ملی و بنیاد مستضعفان در محل کارخانه کائولین و مراسم بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه کارخانه کائولین خراسان و افزایش 200 هزار تنی ظرفیت تولید فرآوری شده کائولین و مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم طرح توسعه کارخانه و افزایش 25 هزار تن و ایجاد ظرفیت تولید 50 هزار تن کائولین میکرونیزه حاضر شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول