اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت:

300 موسسه آژانس خودروی رشت پارکینگ ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: 300 موسسه کرایه اتومبیل از اتحادیه صنف آژانس‌های کرایه مجوز گرفته‌اند اما اصول اولیه داشتن محدوده پارکینگ را رعایت نکرده‌اند.

300 موسسه آژانس خودروی رشت پارکینگ ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر به نامه‌ای مربوط به عدم واگذاری آژانس‌های کرایه اتومبیل به اتحادیه این صنف مصوب کارگروه استانی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق ماده 2 و 9 آیین‌نامه اجرایی توسعه حمل و نقل سال 86، حمل و نقل درون شهری شامل کالا و مسافر بر عهده شهرداری‌هاست و جایی که قانون صراحت دارد، مصوبه کارگروه‌ها ارجح نیست.

وی افزود: اکنون 300 موسسه کرایه اتومبیل از اتحادیه صنف آژانس‌های کرایه مجوز گرفته‌اند اما اصول اولیه آژانس از جمله داشتن محدوده پارکینگ را رعایت نکرده‌اند در حالی که تنها 125 دستگاه کرایه اتومبیل زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه میثاق ما قانون است، اذعان کرد: اگر نتوانیم از سازمان تاکسیرانی حمایت کنیم اختیار تمام موسسات کرایه اتومبیل به اتحادیه این صنف تعلق می‌گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: مصوبات کارگروه‌های استانی به دنبال خروج از تصدی‌گری دولت و برون‌سپاری وظایف دولتی و در جهت اجرای برنامه توسعه چهارم و پنجم دولت است و خود این کارگروه‌ها مصوبه دولت بوده و وظایف هر کدام نیز ابلاغ شده است.

غلامرضا هاتفی، راهکار برون‌رفت از این چالش را همکاری و تعامل سازنده با اتحادیه صنف آژانس‌های کرایه دانست و یادآور شد: شهرداری رشت در این راستا می‌تواند نقش نظارتی خود را ایفا کند.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول