اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهندس ناظر برق پروژه میدان بزرگ امام خمینی:

پارکینگ طبقاتی میدان امام خمینی قم نمونه الگوی منحصر به فرد ایرانی است

خبرگزاری فارس: مهندس ناظر برق پروژه میدان بزرگ امام خمینی قم گفت: پارکینگ طبقاتی که در میدان بزرگ امام خمینی در حال احداث است نمونه الگوی منحصر به فرد ایرانی است.

پارکینگ طبقاتی میدان امام خمینی قم نمونه الگوی منحصر به فرد ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد تقی الماسی امروز در حاشیه بازدید فرماندهان بسیج خواهران حوزه‌های شهری از پروژه میدان امام خمینی به گشایش موقت پارکینگ طبقه منفی سه پروژه میدان بزرگ امام خمینی اشاره و بیان کرد: این پارکینگ به دلیل بالا بودن سرانه جمعیتی مسافران در قم روزهای تعطیل عید نوروز به صورت موقت بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: این پارکینگ به صورت موقتی به تاسیسات مورد نیاز مجهز شد تا مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد ولی روزهای پایانی عید به دلیل افزایش تعداد مسافران، مشکلاتی در ورودی‌های این پارکینگ پیش آمد که موجب شد بهره‌برداری موقت از آن متوقف شود.

مهندس ناظر برق پروژه میدان بزرگ امام خمینی ادامه داد: پارکینگ‌های طبقاتی در این پروژه از ظرفیت پارک 700 خودرو در هر طبقه برخوردار است که در ایام عید این پارکینگ در چهار نوبت مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دهانه این پارکینگ به گونه‌ای طراحی شده است که سه خودور به صورت  همزمان می‌توانند داخل و یا خارج شوند.

الماسی تصریح کرد: با توجه به اینکه  پارکینگ‌ها زیر زمین ساخته شده است و اکسیژن کمتری به این نقاط می‌رسد، 32 هواساز برای مبادله هوای پاک به داخل پارکینگ‌های طبقاتی در نظر گرفته شده است.

وی از طراحی دو طبقه تجاری در این مجموعه خبر داد و گفت : این بازارها هفت بازار نام گرفته است که هر راسته‌ای از آن به صنفی خاص تعلق دارد و شاید بتوان گفت که این بازارها شبیه بازار قدیم قم است که به صورت پیشرفته و مدرن‌تر طراحی و بنا شده است.

مهندس ناظر برق پروژه میدان بزرگ امام خمینی ادامه داد: پارکینگ طبقاتی که در این مجموعه احداث می‌شود بسیار منحصر به فرد است و از هیچ نقطه‌ای از دنیا الگوبرداری نشده است.

وی بیان کرد: در این پروژه 150 مهندس و کارگر به کار اهتمام دارند که همه آنان ایرانی هستند و هیچ نیروی خارجی در این پروژه فعالیت ندارد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول