اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله سبحانی

کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی از برگزاری این کنگره با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی در روز چهارم خردادماه خبر داد.

کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی مهریزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی اظهار کرد: نصیرالدین عبدالجلیل‌بن ابی‌الحسین‌بن ابی‌الفضل قزوینی رازی از عالمان و متکلمان برجسته شیعی در سده ششم هجری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این عالم از سخنوران و وعاظ معروف زمان خود بود و شیخ منتجب‌الدین رازی از او به عنوان الشیخ‌الواعظ بیانگر یاد کرده است.

دبیر علمی کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی با بیان اینکه سه محور اصلی برای کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی در نظر گرفته شده است گفت: شناخت عبدالجلیل رازی قزوینی، جامعه شیعی در قرن ششم و کتاب «نقض» از محورهای اصلی این کنگره است.

وی یادآور شد: کتاب « نقض» در شمار متون کهن فارسی بوده و شامل مباحث فراوان تاریخی، مذهبی، جغرافیایی، کلامی و ... است.

مهریزی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی بیان داشت: تحقیق و بررسی ساختاری کتاب نقض، تدوین شناسنامه عبدالجلیل و سفارش و پذیرش بیش از 200 عنوان مقاله از فعالیت‌های اصلی دبیرخانه این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: آثار این کنگره در هشت جلد چاپ و همزمان با برگزاری کنگره عرضه می‌شود.

دبیر علمی کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی یادآور شد: آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جامعة المصطفی، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی در برگزاری این کنگره همکاری و مشارکت دارند.

وی از رونمایی تمبر یادبود عبدالجلیل رازی خبر داد و افزود: آیت‌الله سبحانی در این مراسم حضور خواهند یافت.

کنگره عبدالجلیل رازی چهارمین همایش از طرح بزرگداشت عالمان و محدثان است که پنجشنبه چهارم خرداد در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول