اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور مطبوعات اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌غربی:

مطبوعات بومی آذربایجان‌غربی حمایت نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امروز متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که مطبوعات بومی آذربایجان‌غربی از حمایت‌ کافی برخوردار نیستند.

مطبوعات بومی آذربایجان‌غربی حمایت نمی‌شوند

امید سیاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نشریات محلی نماد فرهنگ هر منطقه هستند از این ‌رو شایسته نیست مسئولان دستگاه‌های اجرایی با معطوف‌کردن توجه خود به یک یا دو نشریه، سایر مطبوعات را به فراموشی بسپارند بلکه باید برای رشد متوازن همه مطبوعات تلاش شود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف نشریات همه استان‌ها توسط روزنامه‌نگاران و خوانندگان مقایسه می‌شوند، تصریح کرد: با کیفیت بودن محتوا، صفحه‌آرایی زیبا و چینش مناسب مطالب، نشان‌دهنده به‌کارگیری نیروی متخصص است و این موضوع هم فقط در صورت برخورداری از توان مالی قوی امکان‌پذیر می‌باشد. از این ‌رو برای تقویت جنبه مالی نشریات اهتمام شود تا با کیفی‌سازی مطالب خود بین سایر نشریات کشور توان اظهار وجود داشته باشند.

این مسئول همکاری مسئولان برای توفیق ‌روزافزون رسانه‌های نوشتاری استان را خواستار شد و گفت: همه اقشار جامعه به‌ویژه مسئولان باید درراستای توزیع کیفی و کمی نشریات اهتمام کنند که یکی از راهکارهای این موضوع توزیع عادلانه آگهی‌ها بین نشریات و عمل‌کردن به قوانین موجود در این حوزه است.

سیاح با اظهار به اینکه قوانین روشنی در ارتباط با شیوه توزیع آگهی‌ در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: براساس قانون وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب مجلس، وظیفه توزیع آگهی‌های دولتی بر عهده این وزارت است پس سازمان‌های دولتی باید آگهی‌ خود را ابتدا به اداره ارشاد ارسال کنند تا متولیان این اداره به شکل مساوی آگهی را بین نشریه‌ها تقسیم کنند.

وی از عدم تمکین اداره‌ها به قانون اظهار نارضایتی کرد و گفت: متاسفانه با وجود روشن‌بودن قانون و تاکیدهای معاون استاندار همچنان این قانون مورد غفلت قرار گرفته است و از طرف دیگر مکاتبات صورت گرفته از سوی این اداره برای تمکین به قانون مذکور اغلب نتیجه‌ای نداشته است و امروز شاهد هستیم به طور علنی با اطلاع یا بی‌اطلاع از رئیس سازمان تخلف می‌کنند.

مدیر امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تغییر رویکرد ادارات استان را خواستار شد و اظهار داشت: برای اینکه توسعه همه‌جانبه در ابعاد مختلف رخ دهد باید ابتدا به مطبوعات به‌ویژه رسانه‌های محلی فرصت رشد و نمو داده شود تا با انتقاد، پیشنهاد و تحلیل‌های قوی مسیر پیشرفت را هموار کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول