اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی کردستان:

ناهماهنگی در مدیریت آب‌های کردستان آسیب است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی کردستان از ناهماهنگی در مدیریت آب استان انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه به این مزیت در کردستان شد.

ناهماهنگی در مدیریت آب‌های کردستان آسیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحمد قیصریان ظهر امروز در جلسه اعضای شوراهای اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها مهاجرت‌گریز است.

وی در ادامه یکی از عوامل مهاجرت در استان را نبود امکانات و زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: بیکاری و عدم استراتژی آب‌ها از فاکتورهای اصلی نبود امکانات است.

عضو شورای اسلامی کردستان بیان کرد: استان کردستان با 2 درصد جمعیت در 1.7 درصد از مساحت کل کشور است که از 7 درصد آب‌های روان کشور برخوردار است اما 95 درصد از یک میلیون و 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی آن دیمی است.

* تولید انرژی زمینه‌ساز اشتغال در کردستان است

نماینده شورای اسلامی کردستان در ادامه بر تولید انرژی از منابع آبی موجود در استان به عنوان بستر مناسب اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: یکی از فاکتورها و زیرساخت‌های اصلی برای ایجاد اشتغال تولید انرژی از منابع آبی است که تاکنون به آن توجهی نشده است.

قیصریان تصریح کرد: استان کردستان با توجه به هم‌مرز بودن با کشور عراق در زمینه تولید انرژی و صادرات برق به کشورهای دیگر می‌تواند در توسعه اقتصادی نیز نقش مهمی داشته باشد.

وی در ادامه بر پیوست نیروگاهی در منابع آبی استان به عنوان آیتم اصلی صادرات انرژی به خارج از کشور تاکید و اضافه کرد: بر‌ اساس برنامه افق 8 ساله آب استان باید برای تحقق سند این چشم‌انداز مدیریت اساسی صورت گیرد چرا که متاسفانه استان کردستان با مشکل سند توسعه صنعت مواجه است.

قیصریان در پایان خاطرنشان کرد: سدهای ساخته شده در استان با استفاده از رودخانه‌های سرشار از منابع آبی در این منطقه تغذیه می‌شوند اما برای استفاده در مصارف کشاورزی و صنعتی به نحو مناسبی فراهم نشده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول