اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر جیرفت تأکید کرد

ضرورت اختصاص اعتبار به مطالعه طرح روان‌سازی ترافیک جیرفت

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر جیرفت گفت: اختصاص اعتبار لازم برای مطالعه طرح روان‌سازی ترافیک مرکز شهر جیرفت و استفاده از کارشناسان باتجربه ترافیکی برای رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر ضروری است.

ضرورت اختصاص اعتبار به مطالعه طرح روان‌سازی ترافیک جیرفت

کوچک‌علی کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در کمیسیون تعاون و نهادهای اجتماعی راهکارهای لازم پیرامون تأسیس سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری و شرایط و ضوابط تأسیس آنها بررسی شده است.

وی افزود: تأسیس سازمان‌های بهسازی و نوسازی، حمل و نقل، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و عمران و توسعه شهری در کمیسیون مطرح و تصمیم‌هایی اتخاذ شده است.

کمالی تصریح کرد: پس از مطالعه شرایط و ضوابط تأسیس سازمان‌های وابسته به شهرداری، اساسنامه تأسیس شرکت و سازمان مورد نظر توسط شهرداری تهیه و به شورا ارائه شده است.

وی ابراز داشت: همچنین پس از ارائه آمار جمعیتی شهر منطبق با قانون تأسیس شرکت سازمان مورد نظر، گزارش توجیهی مستند و مستدل بر ضرورت تأسیس این سازمان‌ها ارائه شده است تا مؤسسه یا شرکت مورد نظر با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری منطبق با شرایط اعلام شده، تأسیس شود.

کمالی عنوان کرد: در راستای راه‌اندازی یک واحد اجتماعی «معاونت اجتماعی» در شهرداری مقرر شده است، درجه شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

مسئول کمیسیون تعاون و نهادهای اجتماعی شورای شهر جیرفت با اشاره به بحث و تبادل نظر پیرامون معضلات ترافیکی مرکز بافت قدیم شهر گفت: انتقال یک مرکز تجاری بزرگ از بافت قدیم به بافت جدید، یک مرکز درمانی بزرگ شبانه‌روزی «مطب، آزمایشگاه، داروخانه» از خیابان شهید رجایی به بافت جدید و احداث مراکز رفاهی، تجاری، بهداشتی، پزشکی، اداری و فرهنگی به صورت مجتمع در بافت جدید در شورا بررسی شده است.

کمالی با اشاره به شناسایی نیازها، کمبودها و مشکلات ترافیکی مرکز شهر بیان داشت: اختصاص اعتبار لازم برای مطالعه طرح روان‌سازی ترافیک مرکز شهر، استفاده از کارشناسان باتجربه ترافیکی، هماهنگی لازم با شورای ترافیک و استفاده از نظرات و تجربیات آنها برای روان‌سازی ترافیک و مطالعه طرح با اختصاص اعتبار مناسب مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با توجه به بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های بخش تعاون و نهادهای اجتماعی ابراز داشت: تعاونی‌های فعال برای همکاری شورا مورد شناسایی و تعاونی‌های غیرفعال شناسایی و علت غیرفعال بودن آنها مورد بررسی قرار گیرد.

کمالی خاطر نشان کرد: نظارت بر اماکن عمومی طبق ضوابط و مقررات باید به گونه‌ای انجام شود که منجر به دخالت و رکود عمل دستگاه نشود.

عضو شورای شهر جیرفت اظهار داشت: در همین راستا مقرر شده است، نظارت به صورت کارشناسی اما بدون دخالت صورت گیرد.

کمالی تصریح کرد: باید تمام اماکن عمومی که توسط بخش‌های خصوصی، تعاونی یا دولتی اداره می‌‌شوند با وضع و تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب، نظافت و بهداشت بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدبیر احتیاطی در راستای جلوگیری از خطر سیل، آتش‌سوزی و مانند اینها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: گزارش معضلات اجتماعی، بهداشتی، رفاهی، ورزشی، تفریحی بستر و حریم رودخانه ملنتی به فرمانداری ارسال شده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول