اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه:

ضعف فعالیت فرهنگی علت بد‌حجابی در کشور است

خبرگزاری فارس: سفیر سابق ایران در مکزیک، استرالیا و ایتالیا گفت: ضعف فعالیت فرهنگی علت بد‌حجابی در کشور است.

ضعف فعالیت فرهنگی علت بد‌حجابی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در همایش آزادی پوشش در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: رواج بد‌حجابی در کشور اشکال دین اسلام نیست بلکه ما نتوانستیم مفهوم اسلام را به علت ضعف فعالیت فرهنگی خوب تبلیغ کرده و به نسل جدید بیاموزیم.

وی افزود: هر عاملی که موجب پیشرفت علمی در کشورهای غربی و اروپایی شده را مورد تحقیق و بررسی قرار دادم و راهکار قوی‌تری را در آن زمینه در اسلام مشاهده کردم.

قدیری‌ابیانه بیان داشت: حجاب نه تنها موجب استحکام بنیاد در خانواده‌ها می‌شود بلکه نبود آن علت اصلی انحراف در مردان و مشکلات خانوادگی برای زنان در خانواده‌ها است.

وی بیان داشت: نیمی از مردم انگلستان نمی‌دانند پدرشان چه کسی است و مادر نیز اطلاع ندارد و این در حالی است که یک سوم فرزندان به ظاهر مشروع نامشروع به دنیا می‌آیند.

این فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به اینکه زنان در غرب دچار استرس دائمی هستند، اذعان داشت: زنان غربی در رقابتی وارد شدند که هیچ پیروزی در آن نیست، زیرا غرب ذائقه‌سازی می‌کند و این اوج قدرت است، غرب با استفاده از کلک سینمایی زیبایی زنان را به نمایش می‌گذارد که هرچه زنان جامعه سعی کنند خود را به آن سمت سوق دهند قادر نبوده لذا دچار مشکل روحی می‌شوند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: 99 درصد زنان در غرب احساس کمبود می‌کنند و زنانی که نگران ظاهر خود هستند بخشی از توانایی ذهنی خود را از دست می‌دهند و دچار عقده‌های حقارت می‌شوند.

وی اظهار داشت: مذهب ما برهنگی را برای استخدام و کارهای تبلیغاتی توهین به زن می‌داند و معتقد است دانایی مقدم بر زیبایی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک، استرالیا و ایتالیا عنوان کرد: کسانی که حجاب را مانع روابط اجتماعی می‌دانند سخت در اشتباه هستند چون اگر در جامعه جذابیت فیزیکی ارزش اجتماعی نباشد امکان پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی بیشتر است.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: حجاب پرچم آزادی هر زن است و هر که زیباتر باشد باید حجاب بیشتری داشته باشد، زیبایی یک ثروت است و باید از این ثروت محافظت شود.

وی متذکر شد: علت پیشرفت علمی غرب بی‌بندوباری آن و آزادی پوشش نیست بلکه به خاطر ساعت مفید مطالعه و کارشان است.

سفیر سابق ایران در مکزیک، استرالیا و ایتالیا در پایان اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه اسلامی ما باید این باشد که هیچ دانشجویی مجرد نباشد، زیرا تاخیر در ازدواج مشکل‌ساز است.

انتهای ‌پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول