اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:

جهان اسلام ظرفیت ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی را دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و تحلیلگر سیاسی گفت: کشورهای مسلمان ظرفیت به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی را در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها دارند.

جهان اسلام ظرفیت ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی را دارد

بهنام صحرانورد در حاشیه همایش رسالت جهانی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به محوریت واحد اصل و پایه حرکت خود را اندیشه توحیدی قرار دادیم و معتقدیم برای رسیدن به فهم مشترک در حوزه قفقاز باید به این تفکر و اصالت ایدئولوژی اهمیت داد.

وی از منطقه قفقاز به عنوان پاره تن ایران یاد کرد و افزود: اگر 17 شهر قفقاز زمانی پیوسته به این سرزمین مقدس ایران بود پیوندهای عمیق فرهنگی، دینی و ارزشی آن با گذشت زمان همچنان پابرجا مانده و به یک عنصر تاثیر‌گذار در تحکیم روابط تبدیل شده است.

این مسئول ضرورت توجه به مبانی بیداری اسلامی و دوری حاکمان منطقه را از تبعیت مرام شیاطین روزگار یادآور شد و گفت: آیین یورو‌ویژن حرکتی ناموزون است که نشان از فشار و تهدید نظام‌های بیگانه می‌باشد.

مسئول کمیته فنی همایش رسالت جهانی اسلام بیان داشت: در این همایش از 62 مقاله ارسال شده و 35 مقاله تایید شده 10 مقاله برتر در موضوع همایش ارائه شد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر ارائه مقالات، مبارزانی از کشور ترکیه و آذربایجان نیز به ایراد مطلب پرداختند.

صحرانورد ادامه داد: برای این همایش دو مرجع عالیقدر شیعه که در نوع خود بی نظیر بود پیام دادند و در پیام آیات عظام مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی بر اهمیت و جایگاه حوزه قفقاز در تحولات جهان اسلام تاکید شده بود.

این مسئول یکی از شاخصه‌های حرکت و مبارزات مردم این منطقه را توجه به فتوی و فرمان مرجعیت در ادامه مسیر حمایت از دین اسلام و مکتب تشیع اعلام کرد و گفت: بسیاری از مردم مسلمان و 2متدین کشورهای حوزه قفقاز با تبعیت از مرجعیت به ویژه رهبر معظم انقلاب امید و تکیه‌گاه خود را ایران و اندیشه‌های بارور آن می‌دانند و همیشه در تلاش هستند در تبعیت از این مسیر اهداف خود را تحقق ببخشند.

وی با بیان اینکه از آثار ارسال شده به این همایش کتاب مجلدی به چاپ رسیده و منتشر می‌شود، تصریح کرد: همایش بین‌المللی دیگری نیز در سال‌های آینده با رویکرد جمع‌بندی شده توسط کمیته علمی تدارک دیده‌ خواهد شد که امیدواریم در ادامه این مسیر بستر و شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا بتوانیم دین خود را نسبت به جهان اسلام ادا کنیم.

این مسئول اظهار داشت: نتایج این همایش را در هفت محور جمع بندی کردیم و در تلاش هستیم با محوریت موضوع جهان‌شمولی اسلام حرکتی را به سرانجام برسانیم که در آن مبانی بنیادین مکتب اسلام و تشیع رنگ علمی و عالمانه به خود بگیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول