اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بانوان طلبه

رشته کلام با گرایش مذاهب اسلامی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تحصیلات تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی رشته کلام با گرایش مذاهب اسلامی ویژه بانوان طلبه خبر داد.

رشته کلام با گرایش مذاهب اسلامی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داودی اظهار داشت: طلاب در این رشته ضمن شناخت تاریخ، اندیشه و عقاید فرق و مذهب اسلامی و آموزش مبانی اعتقادی تشیع، ‌مهارت‌های لازم برای تبلیغ، دفاع از کیان تشیع، ارتباط با اندیشمندان و پیروان سایر مذاهب اسلامی، پاسخگویی به نیازهای مربوط، تدریس و تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی مسائل مربوط به مذاهب اسلامی را به دست می‌آورند.

وی واحدهای درسی این رشته را در سطح سه (کارشناسی ارشد) 102 واحد ذکر کرد که 22 واحد آن عمومی و 80 واحد آن تخصصی هستند.

مدیر تحصیلات تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران شناخت استدلالی عقاید شیعه، دفاع از آن و پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و توسعه و تعمیق شناخت نسبت به مسائل ولایت و امامت، بر مبنای ادله عقلی و نقلی را از جمله اهداف راه‌اندازی این رشته برشمرد و خاطر نشان کرد: تبلیغ و ترویج معارف و فرهنگ اهل‌بیت (ع) با توجه به زمینه‌های فکری سایر مذاهب، پرورش نیروهای توانمند برای تصدی مدیریت‌های فرهنگی و دینی مناطق چند مذهبی، تقویت توان مناظره و ارتباط با علما و اندیشمندان سایر مذاهب اسلامی، افزایش توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی و ... از جمله اهداف ارائه رشته کلام با گرایش مذاهب اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش مؤثر و فوق‌العاده شناخت فرق و مذاهب اسلامی در تبیین و ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) و ایجاد و تقویت اخوت و تعامل بین مسلمانان خاطر نشان کرد: رسالت حوزه علمیه در تربیت مبلغان روزآمد و توانمند برای تبیین، ترویج و دفاع از عقاید شیعه امامیه و ایجاد اخوت اسلامی و نیاز نظام و اجتماع اسلامی به روحانیون توانمند به منظور تبیین و ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) راه‌اندازی این رشته را ضروری ساخته است.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول