اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید کاشان:

یادگاران شهدا باید فرهنگساز جامعه باشند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان گفت: یادگاران شهدا و فرزندان ایثارگران باید فرهنگساز جامعه و الگوی جوانان باشند.

یادگاران شهدا باید فرهنگساز جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، قاسم معقولی یکشنبه‌شب در مراسم جشن ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگران این شهرستان اظهار داشت: همانگونه که شهدای والامقام طی 33 سال استقرار حکومت اسلامی به عنوان اسوه‌های ایثار، شجاعت، ایمان و اراده ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، یادگاران آنها نیز باید در شرایط کنونی جامعه راهنما و اسوه نسل جوان باشند.

وی با تبریک پیوند ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر افزود: با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری در زمینه ازدواج آسان افزود: از جمله مواردی که خانواده شهدا و ایثارگران باید پیشرو و جهت‌دهنده جامعه باشند ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان با تأکید بر لزوم پرهیز از اسراف در مراسم ازدواج تصریح کرد: به طور یقین ازدواج در کاهش بسیاری از معضلات اخلاقی و روحی جامعه مؤثر است لذا باید با جایگزین کردن فرهنگ سادگی به جای تجمل‌گرایی زمینه ترویج ازدواج محقق شود و شایسته است خط‌شکن این میدان خانواده شاهد و ایثارگر به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه باشد.

معقولی ارتقای روحیه معنوی در بین زوج‌های جوان را در تقویت بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: توجه زوج‌های جوان به برپایی نماز، رعایت حجاب و عفاف، احترام متقابل و قدردانی از یکدیگر، صداقت و قناعت لازمه و تضمین‌کننده خوشبختی زوج‌های جوان است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و ایثارگران کاشان طی سال‌های اخیر یادآور شد: طی سه سال گذشته 20 میلیارد ریال برای خرید کالا و لوازم لوکس و اعطای وام‌های ازدواج به خانواده شهدا و ایثارگران کاشان پرداخت شده است.

این مسئول میزان اعطای وام ازدواج به هر یک از فرزندان شاهد کاشان را در سال گذشته 20 میلیون ریال و برای فرزندان آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد این شهرستان را 5 میلیون ریال ذکر کرد.

به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن مراسم جشن ازدواج 200 زوج از فرزندان شاهد و ایثارگر کاشان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول