اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

شورای ساخت تئاتر در قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تشکیل شورای ساخت تئاتر در قم با هدف حل مشکلات تئاتر استان قم خبر داد.

شورای ساخت تئاتر در قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در چهارمین اردیبهشت تئاتر قم که شامگاه یکشنبه در تالار شهید آوینی برگزار شد به تشریح جایگاه تئاتر قم قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: هنرهای نمایشی از دیرباز در قم از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و قبل از انقلاب اسلامی چراغ هنرهای نمایشی در قم توسط عده‌ای از اساتید همچون دکتر خبری و دکتر منتظری روشن شد و در طول سالیان متمادی هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان قمی در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.

وی با ذکر یاد هنرمندان شهید تئاتر قم ابراز داشت: در زمان جنگ هنرمندانی داشتیم که در پناهگاه‌ها تمرین می‌کردند و در آن شرایط سخت و حساس هم کار را رها نکردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: تئاتر وسیله تاثیرگذاری برای انتقال مفاهیم بلند انسانی و دینی است و می‌توان آن را مادر سایر هنرها دانست.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه ما در قم به پشتوانه هنرمندان متعهد و وجود فرهنگ اصیل و غنی می‌توانیم آثار خوبی برای اسلام و انقلاب پدید آوریم تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که تئاتر قم با آن مواجه است کمبود امکانات، سالن نمایش مجهز و استاندارد و سالن‌های تمرین است و در صدد برطرف کردن این کمبودها هستیم. 

وی ادامه داد: باید این مژده را به هنرمندان بدهم که به امید خدا تا اواخر بهمن ماه سال جاری شاهد راه اندازی تالار مرکزی شهر خواهیم بود که در این تالار دو سالن خوب و استاندارد، مکان‌هایی برای تمرین و کارگاه‌هایی برای آموزش در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای از مشکل هنرمندان را برطرف خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: علاوه بر این در حال بررسی معایب سالن‌های موجود در قم هستیم که در صورت قابل استفاده بودن آنها را ترمیم و تجهیز کرده تا مشکل مکان برای تمرین را تا حد توان کاهش دهیم.

اسماعیلی‌طبا در بخش دیگری از سخنان خود نمایشنامه را مغز اصلی تئاتر دانست و ابراز داشت: تقویت متون نمایشی برای ارتقاء سطح تئاتر بسیار مهم است و با حضور دکتر آشنا که از نزدیک با مراحل مختلف هنرهای نمایشی درگیر بودند می‌توان در ساماندهی و ارتقاء سطح نمایشنامه نویسی کمک شایانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم با تئاتر ناآشنا هستند گفت: طبق بررسی‌های انجام شده میزان استفاده مردم از تئاتر بسیار کمتر از رسانه‌های دیگر است، البته برنامه‌های خوبی برای حمایت مادی و معنوی از انجمن هنرهای نمایشی داریم تا با ارائه آثار فاخر بتوانیم جایگاه تئاتر قم را به روزهای اوج خودش برسانیم و بار دیگر مردم را برای تماشای تئاتر به سالن‌ها بیاوریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه قم از نظر نمایش آئینی در جایگاه ویژه و قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور قرار دارد افزود: با این حال هنرمندان هنرهای نمایشی باید به سمت سایر گونه‌های دیگر نمایش از قبیل طنز و کودک نیز بروند تا بتوانیم سلیقه همه افراد در جامعه را مورد توجه قرار دهیم.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: با کمک هنرمندان پیشکسوت اقدام به تشکیل شورای ساخت تئاتر در قم کردیم که همه طرح‌ها از هر گروهی در آن بررسی می‌شود و به این ترتیب به همه گروه‌ها میدان کار داده می‌شود و بسیاری از مشکلات تئاتر استان با تشکیل این شورا برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول