اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبارز کشور آذربایجان ‌در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام

محدودیت حجاب در آذربایجان برخاسته از تفکر صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: مبارز کشور آذربایجان و فعال حوزه مذهبی و فرهنگی گفت: ترویج بدحجابی و ممنوعیت عفیف بودن در کشور اسلامی آذربایجان حرکت و شیطنت صهیونیسمی است.

محدودیت حجاب در آذربایجان برخاسته از تفکر صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج انقلاب احدلی عصر امروز در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام اظهار داشت: در آذربایجان بیش از دو سال است که اهانت به اسلام از طریق خراب کردن مساجد، جلوگیری از حجاب و ممنوعیت فعالیت مسلمانان انجام می‌شود در حالی که بیش از 95 درصد مردم این کشور مسلمان و شیعی هستند.

وی محدودیت‌های اخیر دینی و مذهبی در این کشور را مایه خجالت و تأسف خواند و تصریح کرد: ما به جای حرکت رو به جلو عقب‌گرد عجیبی در دین و معارف آنها داشتیم به طوری که در این تحجر بیش از یک سال و شش ماه است که مجلس آذربایجان برخی قوانین و مقرراتی را تصویب می‌کند که در شأن و جایگاه این کشور نیست.

احدلی از حبس بسیاری از فعالان و اعضای گروه‌ها و احزاب سیاسی، مذهبی آذربایجان خبر داد و خاطر نشان کرد: حاج محسن صمد اف از جمله این آزادیخواهان است که به دلیل اعتراض به سران کشور آذربایجان و محکومیت حرکت اهانت به مساجد، ترویج بی‌حجابی در مدارس و دانشگاه‌ها و انجام برخی از اقدامات ضد دینی ماه‌ها است که به همراه همدستانش در حبس بوده و زندانی است.

این مسئول بیان کرد: ما به عنوان یک مسلمان شیعه مطالبه اول و آخر ما آزادی عمل در حوزه انجام تکلیف و ادای وظیفه مسلمانی است و ما قصدی برای تغییر حاکمیت یا فعالیت‌های سیاسی نداریم بلکه معتقدیم در کشور آذربایجان باید آزادی دین، زبان، انجام فرایض دینی، ملی و معنوی آزاد باشد.

وی از حجاب به عنوان چهره با عظمت اسلام و زن ارزش‌مدار توصیف کرد و ادامه داد: اگر کشور آذربایجان یوروویژن را راه می‌اندازد تا اهانتی به مسلمانان بکند مردم شیعی آذربایجان نیز با تبعیت از مولای خود امام حسین (ع) کفن‌پوش به میدان آمده و اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مقدسات در این کشور شود.

به گزارش فارس، مبارز کشور آذربایجان و فعال حوزه مذهبی و فرهنگی حفظ وحدت و تقویت روحیه دین‌باوری را یادآور شد و اضافه کرد: ما از ملت ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مردم مظلوم آذربایجان قدردانی می‌کنیم و معتقدیم رهبر معظم انقلاب که ولایت یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان را دارد بزرگ‌ترین پشتوانه ارزشی و اعتقادی است که با یک فتوای خود می‌تواند ملت‌ها را علیه رژیم صهیونیستی و بسیاری از اشغالگران منطقه برانگیزد.

احدلی در پایان سخنان خود گفت:‌ بارها در مجلس آذربایجان نمایندگان متعهد این کشور سخن از حجاب و برقراری عدالت رفتاری کرده‌اند ولی گویی سران کشور آذربایجان گوش شنوایی برای این سخنان ندارند و هر روز بر دامنه خصمشان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول