اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از دو روز همایش و ارایه 10 مقاله و با تجلیل از مقالات برتر

همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: بعد از دو روز برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسایل قفقاز این آیین با معرفی مقالات برتر و تجلیل از آفرینندگان آنها به پایان رسید.

همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل که عصر امروز برگزار شد، از مقاله کنش‌های تبعیض‌آمیز ایالت متحده در حقوق بین‌المللی بشر دوستانه با تاکید بر مسایل حوزه قفقاز به قلم ابومحمد عسگرخانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مقاله قره‌باغ، گذشته، حال و آینده به قلم منصور حقیقت‌پور استاد دانشگاه و منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم، مقاله جهان شمولی اسلام از حقیقت تا توهم مداخله به قلم محسن نورایی استادیار دانشگاه مازندران تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از مقاله بررسی مناسبات دین و دولت با تاکید بر مسایل جمهوری آذربایجان به قلم بهنام صحرانورد عضو دانشگاه فرهنگیان، مقاله بررسی آموزه‌های جهان شمول اسلام از دیدگاه آیات و روایات به قلم سید فضل‌الله موسوی رئیس دانشکده علوم و حقوق سیاسی دانشگاه تهران، مقاله حضور اسرائیل در قفقاز و تأثیر آن بر امنیت ملی نوشته افشین متقی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و مقاله دو قرن پایداری دینی در منطقه قفقاز به قلم عادل مولایی استاد حوزه علمیه قم به عنوان مقاله‌های منتخب تجلیل و از صاحبان آنها قدردانی شد.

به گزارش فارس، در این همایش دو روزه که از دیروز در سالن ولایت اردبیل آغاز شده بود از مقاله نصرت‌الله فلسفی عضو هیئت علمی دانشگاه با عنوان بررسی مفهوم و ابعاد اصل عدم مداخله در حقوق بین‌الملل، مقاله حافظه سیفی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با عنوان مداخله بشر دوستانه حاکمیت دولت‌ها و تعدیل اصل عدم مداخله، بررسی حقوق انسان دوستانه از منظر اسلام و حقوق بین‌الملل به قلم ابراهیم موسی‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تجلیل و تقدیر شد.

در همایش دو روزه رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسایل قفقاز از 13 کشور جهان نظیر پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق، اندونزی، مالزی، تاجیکستان، روسیه، ترکیه، اکراین، چچن، اینگوش و جمهوری آذربایجان شرکت کرده بودند.

به گفته رئیس مرکز فرهنگی قفقاز و دبیر این همایش برگزاری نمایشگاه، نمایش آثار، مقاله‌های مختلف در حوزه جهان اسلام و منطقه قفقاز، سخنرانی در حوزه مسایل مذهبی و دینی و در نهایت تجلیل از آثار و مقاله‌های برتر از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش بود.

ناصر اسحاقی هدف از برگزاری این همایش را ترویج و گسترش مسایل مذهبی و قرآنی در بین مسلمانان و نهادینه کردن فرهنگ حمایت از مسلمانان در جهان اعلام کرد.

دبیر همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام افزود: ‌از میان مقاله‌های ارایه شده به دبیرخانه این همایش 40 مقاله غنی و ارزشمند پس از بررسی از سوی هیئت داوران برگزیده شدند که تعداد 10 مقاله در این همایش ارایه شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول