اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

مقالات چاپ ‎شده نظام سلامت گلستان عددی یک رقمی است

خبرگزاری فارس: مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعداد مقالات چاپ شده نظام سلامت گلستان در سال گذشته عددی یک رقمی است.

مقالات چاپ ‎شده نظام سلامت گلستان عددی یک رقمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدعلی وکیلی ظهر امروز در همایش پژوهش در نظام سلامت در استان گلستان اظهار داشت: حدود 10 هزار پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشغول فعالیت هستند که ماموریت اصلی بخش عمده‎ای از این جمعیت، پرداختن به مسائل پژوهشی نیست اما می‎توان با فراهم کردن شرایط برای این نیروی بالقوه به تولید دانش پرداخت.

وی با بیان اینکه ارائه طرح یکی از منابع تولید دانش است اذعان کرد: تعداد طرح‎هایی که تا سال 1390 از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در اختیار معاونت این دانشگاه قرار گرفت 158 طرح بوده و در سال گذشته نیز تعداد 50 درصد طرح‎ها مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه باید به سمت کارهای پژوهشی رهنمون شویم تصریح کرد: باید در تولید دانش، بتوانیم نقش مؤثرتری ایفا کرده و با ایجاد بسترهای مناسب به بهبود وضعیت موجود کمک کنیم.

وکیلی خاطر نشان کرد: تحقیقات نظام سلامت یک فعالیت علمی است که به علل بروز مشکلات می‎پردازد و دانش به کار گرفته شده را از طریق آزمون و ارزشیابی مورد سنجش قرار می‎دهد.

وی یادآور شد: در استان گلستان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر با توزیع قومیتی فارس 42 درصد، ترکمن 33 درصد، سیستانی 15 درصد و 10 درصد نیز سایر قومیت‎ها وجود دارد که این موضوع نشان می‎دهد می‎توانیم مطالعاتی را در جمعیت داشته باشیم که می‎تواند معرف کل جامعه باشد.

مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان به سالانه آماری واحدهای بهداشتی در سال 1389 اشاره کرد و افزود: 13 مرکز بهداشت شهرستان، 47 مرکز بهداشت درمانی شهری، 93 مرکز بهداشت درمانی روستایی، 595 خانه بهداشت و 32 پایگاه بهداشتی داریم.

وکیلی اظهار داشت: در بخش نیروی انسانی یک‌هزار و 281 بهورز شاغل در خانه‎های بهداشت و 884 پزشک، ماما و پرستار در تیم سلامت استان فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول