اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: اولین دوره کارگاه آموزشی مربیگری ورزش صبحگاهی در شهرستان کاشان ظهر امروز در ورزشگاه شهید ناصر فکری این شهرستان برگزار شد.

کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی در کاشان برگزار شد

مسئول آموزش و امور باشگاه‌های ورزشی شهرستان کاشان در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در اولین دوره کلاس تئوری مربیگری درجه سه ورزش صبحگاهی شهرستان کاشان 25 نفر آقا و 25 نفر خانم شرکت دارند.

حسین ذرّاتی عنوان کرد: در مرحله اول این کلاس آموزشی دوره 60 ساعته آموزش‌های تئوری طی حدود یک هفته برگزار شده و در نیمه اول تیرماه سال‌جاری نیز شرکت‌کنندگان در دوره 60 ساعته عملی شرکت می‌کنند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره تئوری آموزشی 11 درس دوره تئوری ورزش صبحگاهی شامل آناتومی، فیزیولوژی، طراحی تمرین، تغذیه، ایمنی در ورزش، تجزیه و تحلیل و سایر مباحث ورزشی را آموزش می‌بینند.

مسئول آموزش و امور باشگاه‌های ورزشی شهرستان کاشان یادآور شد: در این دوره آموزشی از اساتید برجسته‌ای چون مهدی خوبی کارشناس ارشد و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور کاشان، جواد نعمتی کارشناس ارشد تربیت ‌بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان، سیاح فیزیولوژیست ورزش و تربیت‌‌بدنی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عماراتی کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی استفاده شده است.

وی افزود: طی سه سال برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری در شهرستان کاشان همیشه از اساتید برجسته دانشگاه‌های این شهرستان در دوره‌های آموزشی تئوری استفاده شده که برخی از این اساتید در برخی از شهرستان‌های دیگر نیز در این زمینه فعالیت داشته‌اند.  

ذرّاتی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره شرکت‌کنندگان پس از 60 ساعت دوره آموزشی تئوری و 60 ساعت دوره آموزشی عملی در صورت موفقیت در این آزمون موفق به دریافت کارت مربیگری درجه سه ورزش صبحگاهی می‌شوند.

مسئول آموزش و امور باشگاه‌های ورزشی شهرستان کاشان همچنین عدم وجود مربی تخصصی ورزش صبحگاهی در شهرستان کاشان را یکی از مشکلات پیش رو اعلام کرد و گفت: مربیانی که در ورزش صبحگاهی کاشان فعالیت دارند مربیان آمادگی جسمانی هستند.

به گفته وی پنج ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که تعدادی از آنها زیر نظر شهرداری و تعدادی نیز توسط سازمان رفاهی تفریحی این شهرستان اداره می‌شوند.

ذرّاتی این تعداد ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهرستان 400 هزار نفری کاشان را اندک خواند و گفت: شهرستان کاشان زیرساخت لازم برای ایجاد ایستگاه‌های متعدد ورزش صبحگاهی را دارد و در صورت افزایش آن، استقبال مردم نیز از ورزش صبحگاهی بیشتر می‌شود.

وی از آغاز فعالیت ورزش شامگاهی در شهرستان کاشان خبر داد و اذعان داشت: علاوه بر فعالیت ایستگاه‌های ورزش‌ صبحگاهی شهرستان کاشان، فعالیت در ایستگاه‌های ورزش شامگاهی نیز از اول خردادماه سال‌جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول