اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بانه خبر داد

فعالیت 14 انجمن فرهنگی اجتماعی در بانه

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه از فعالیت 14 انجمن فرهنگی اجتماعی در این شهرستان خبرداد.

فعالیت 14 انجمن فرهنگی اجتماعی در بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری بعد از ظهر امروز در همایش روز زن که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد، به نقش و جایگاه زنان در اسلام و جامعه کنونی اشاره کرد و افزود: زنان مسلمان ایرانی در دنیای امروز رسالتی عظیم بر عهده دارند و به عنوان الگوی زنان جهان باید پیام متعالی خود را در عرصه‌های مختلف بشری به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر جامعه نیازمند زنانی بصیر و توانمند است، اظهار کرد: مطالعه واکاوی ابعاد شخصیتی زندگی حضرت زهرا(س) راهبردی‌ترین راهکار برای ارتقای همه‌جانبه زندگی زنان جامعه اسلامی است.

فرماندار شهرستان بانه جاری‌سازی تفکر فاطمی در چارچوب امور خانواده را لازمه تأثیرگذاری این شناخت دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) تنها یک تفکر یا تصور یک حقیقت حیات‌بخش نیست، بلکه تجسمی‌ عینی و زنده از برکت خداوند بر انسان است.

منصوری با بیان اینکه الگوپذیری از ایشان اسباب آسایش روحی و ترقی و پیشرفت را برای زنان مهیا می‌سازد، گفت: باید بدانیم که حضرت زهرا(س) بهترین سرمشق و اسوه است که می‌تواند منافع بانوان را تأمین و ارزش و مقام آنان را در جامعه محفوظ کند.

وی با بیان اینکه الگوسازی از شخصیت حضرت فاطمه(س) تنها مختص به بانوان نیست، تصریح کرد: پیروی از شیوه و سیره زندگی شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) بخشی مختص به بانوان مؤمن است و بخشی به عموم انسان‌های خداجو مربوط می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت 14 انجمن فرهنگی، اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بانوان بانه‌ای با عضویت در این انجمن‌ها در برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره مشارکت فعالی دارند.

*عضویت 6 هزار بانوی بانه‌ای در بسیج

فرمانده سپاه بانه نیز در این جلسه از عضویت بیش از 6 هزار بانوی این شهرستان در بسیج خبر داد و گفت: این بانوان در قالب گردان‌ها و پایگاه‌های مختلف سازماندهی و در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و غیره حضور دارند.

وی در ادامه به نقش زنان در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: امروز که بیشترین تهدید دشمن متوجه مسائل فرهنگی و یا هدف‌گیری اعتقادات و باورهای مردم است زنان بسیجی نقش ویژه‌ای برعهده دارند و لازمه ایفای صحیح این نقش شناخت درست از وظایف و خود‌سازی معنوی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان نمونه و پیشکسوت این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول