اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم:

حجاب و عفاف نقطه استراتژیک جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: حجاب و عفاف ارزش و نقطه استراتژیک جامعه است که هر زنی وظیفه دارد از این ارزش پاسداری کند.

حجاب و عفاف نقطه استراتژیک جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم معصومه ظهیری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مهرآفرینان فاطمی، ستاره دختان ایران اسلامی و فعالان عفاف و حجاب دانش‌آموزی و زنان استان قم که در مجتمع فرهنگی حضرت مریم(س) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: امروز هر اندازه ارزش و بزرگی در اختیار داریم از وجود امام خمینی(ره) نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت دوران کنونی قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست گفت: بانوان محجبه پیش از انقلاب باید از فعالیت‌های اجتماعی کناره‌گیری می‌کردند یا برای حضور در اجتماع از برخی ارزش‌های خود می‌گذشتند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطر نشان کرد: زنان پیش از انقلاب از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم بودند، ولی امام خمینی(ره) نگاه و جهان‌بینی جدیدی در زمینه حقوق زنان در جامعه به وجود آورد.

وی عنوان داشت: بر اساس الگوهای ارائه شده، نمونه بودن به عرضه جنسیتی نیست، بلکه به توان، استعداد و قابلیت رقابت بستگی دارد.

ظهیری با بیان اینکه توانمندی‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در عرصه اجتماع در نظر گرفته می‌شود گفت: زنان می‌توانند با جنس مخالف خود رقابت مثبت داشته باشند و با ایجاد انگیزه و برنامه‌ریزی به فعالیت بپردازند.

وی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی خود را به زندگی حضرت زهرا(س) نزدیک‌تر کنیم تا شاهد رشد انسانی باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان داشت: زنان نمونه باید بر اساس استعدادها و توانمندی‌های خودشان معرفی شوند، به عنوان مثال اگر یک زن در جایگاه ویژه قرار گیرد، باید دارای استعدادها و توانمندی‌های ویژه باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) سیره عملی را ترسیم کرد گفت: رسول خدا(ص) برای مقابله با رسوبات فکری دوران جاهلیت کار فرهنگی کرده و فاطمه و حضرت خدیجه(س) را معرفی کرد، زیرا این افراد با تمام توانمندی‌ها در صحنه حاضر بودند.

ظهیری با بیان اینکه فرهنگیان در نقاط استراتژیک برای عمل قرار دارند گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بار دیگر به مسئله عفاف و حجاب اشاره کردند و این نشان‌دهنده اهمیت این ارزش‌ به عنوان نقطه استراتژیک است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های ما باید بر اساس زمان باشد تا به لایه‌های پیچیده زندگی راه پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) برای تاثیرگذاری در حرکت دشمنانش به ایراد خطبه‌ پرداخت، شما هم باید بر اساس امکانات قلمی و بیانی خود حماسه بیافرینید.

وی عنوان داشت: امروز حفظ کردن خود در برابر آسیب‌ها سخت و مشکل است، بنابراین باید با قلم و بیان به حفظ و نگهداری جایگاه خود بپردازیم.

ظهیری یادآور شد: محبت اهل‌بیت(ع) مانند چشمه جوشانی است که هر روز پرآب‌تر می‌شود و تشنگی انسان‌ها را برطرف می‌کند و چشمه‌ساری زلال، شفاف، گوارا و خوشایند است.

وی عنوان داشت: اتم‌های عشق اهل‌بیت(ع) انفجارهایی ایجاد می‌کند تا بر همه قدرت‌ها غلبه کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول