اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه اتحادیه علمای اسلامی اروپا تاکید شد

آینده دنیا از آن امت‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: در بیانیه اتحادیه علمای اسلامی اروپا و در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسائل حوزه قفقاز آمده است: آینده اسلام و دنیا طبق فرموده خمینی کبیر از آن امت‌های اسلامی است.

آینده دنیا از آن امت‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بیانیه که پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام قرائت شد، آمده است: اسلام یک اصل جهانی است و هم‌اکنون در هر سوی اروپا حرف از اسلام می‌شود از برکت امام امت است و برگزاری چنین همایش‌هایی در سایه‌سار اندیشه خمینی کبیر است.

این بیانیه اذعان می‌دارد: در اروپا و در تمام کشورهایی که اتحادیه علما تشکیل داده‌ایم همایش‌ها و کنفرانس‌ها به زبان‌های مختلف برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین این همایش‌ها کنفرانس عاشورا با حضور 9 هزار ملت آزادیخواه است.

این بیانیه تاکید می‌کند: آن سان که امام حسین در کربلا ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر داد امروز در اروپا همه می‌گویند لبیک یا حسین، لبیک یا حسین و لبیک یا حسین که این همان سخن امام است که انقلاب و اسلام به دنیا صادر کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است : همایش اربعین و شهدای کربلا در تمام کشورها اجرا می‌شود و یک روز که در غدیر خم پیامبر اکرم (ص) وصایت و جانشینی علی (ع) را اعلام می‌کرد امروز ما در اروپا و در همه کشورهای جهان ندای جانشینی علی (ع) را سر می‌دهیم.

این بیانیه می‌افزاید: آینده اسلام و دنیا طبق فرموده امام خمینی از آن امت اسلامی است و علمای اتحادیه اروپا در همه کنفرانس‌ها، تظاهرات و حتی روز قدس اعلام می‌کند که امام خمینی اسلام را به جهان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بخش پایانی این بیانیه آمده است: علمای اتحادیه اروپا در کنار مظلومان و مستضعفان در اقصی نقاط جهان به ویژه حوزه قفقاز، آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران قرارداد و این جمهوری اسلامی خود مقدمه‌ای بر جهانی شدن اسلام است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول