اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تشکیل اتاق فکر در چهارمحال و بختیاری یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل اتاق فکر و کمیته‌ای متشکل از نخبگان، مبتکران و متفکران استانی برای هم‌اندیشی حول مبانی اصلی و ریشه‌ای فرهنگ کتابخوانی در استان ضروری است.

تشکیل اتاق فکر در چهارمحال و بختیاری یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در تمام شهرها و روستاهای استان باید فراگیر شود.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از ضرورت‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: اسلام نیز توجه ویژه‌ای به بحث کتابخوانی دارد.

نکونام تنها راه رشد فکری و عقلانی بشر را در کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و افزود: به هر میزان فرهنگ کتابخوانی و اقبال به کتاب در بین جامعه توسعه یابد، رشد فکری و عقلانی بشر نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مکتب انبیا نیز بر اساس کتاب استوار است، گفت: انسان‌های ماندگار از طریق آثار مکتوبشان ماندگار شدند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مورد رشد کتاب و ارتقای جایگاه کتابخوانی در جامعه به هر میزان که نیاز دارد باید چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ فکری توسعه پیدا کند.

نکونام، خواستار نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه شد و گفت: بر همین اساس لازم است تا مدیران و متولیان امر اتاق فکر و کمیته‌ای متشکل از نخبگان، مبتکران و متفکران استانی برای هم‌اندیشی حول مبانی اصلی و ریشه‌ای فرهنگ کتابخوانی در استان تشکیل دهند.

وی با اشاره به بحث روزمرگی کتابخانه‌های عمومی، گفت: برای رفع این معضل باید راهکارهای اساسی و عملیاتی و با همکاری تمام مراکز استان ارائه شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول