اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر:

پاسداشت مقام زن موجب بصیرت‌افزایی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت: پاسداشت مقام زن موجب بصیرت‌افزایی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

پاسداشت مقام زن موجب بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام محمد اکبری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران ملایر درباره اهمیت و ارزش روز زن اظهار کرد: روز زن روز همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها، روز کمالات بشر، روز حیات و بالندگی و آفرینش انسانهاست که اثر تربیتی و پرورشی انسان‌های نیک و به کمال رسیده، متدین و با بینش و منش انسانی و اسلامی نخستین اثر آن است.

وی به الگو بودن زهرای اطهر(س) برای همه ما اشاره کرد و گفت: زنان ما باید گرامی داشته شوند چراکه پاسداشت مقام زن موجب بصیرت‌افزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی و خنثی‌سازی تبلیغات دشمن می‌شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر تأکید کرد: الگوگیری از حضرت زهرا(س) برای زندگی فردی و اجتماعی و برای رسیدن به عبودیت و کمال بر هر زن و مردی در همه عصرها و نسل‌ها ضروری است اما متأسفانه غرب امروز از زن به عنوان یک کالا و ابزار برای خواسته‌های نفسانی و دنیوی استفاده می‌کند و این خود ارزش و اعتبار زن را زیر سئوال برده است.

وی به وضعیت زنان جامعه در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر وضعیت برخی از زنان جامعه ما قرآنی و مطلوب نیست به گونه‌ای که شخصیت و شأن خود را نمی‌شناسند و در حق خودشان و جامعه ظلم می‌کنند.

اکبری وظیفه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در احیای ارزش‌های والای زن را سنگین عنوان کرد و گفت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی باید سیره زندگی، و سخنان حضرت فاطمه(س) را در راستای آشنایی بیشتر مردم به تصویر بکشد تا خانواده‌ها با نحوه زیستن، رفتار با مردم، موضع‌گیری در برابر دشمنان، انجام عبادت خدا، همسرداری و تربیت فرزندان، قرار گرفتن در برابر مشکلات زندگی و اجتماعی و نیز چگونگی رسیدن به کمال را از این بانوی بزرگ بیاموزند.

وی ابراز داشت: بر همه مسئولان فرهنگی و زنان جامعه اسلامی لازم است که نهضت نرم‌افزاری بزرگی برای احیای ارزش‌های زن از جمله حجاب، حیا، پاکدامنی و عفت به وجود آورند تا مشکلات ناشی از تهاجم فرهنگی غرب از فرهنگ ناب اسلامی فاصله بگیرد و ارزش‌های والای فاطمی در جامعه احیا شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول