اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد فاطمه زهرا(س)

شاعران کاشانی عطر «بانوی مهربانی‌ها» گرفتند

خبرگزاری فارس: همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن بیست و هفتمین شب شعر انجمن سخن کاشان با عنوان«بانوی مهربانی‌ها» برگزار شد.

شاعران کاشانی عطر «بانوی مهربانی‌ها» گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در این مراسم که بعد از ظهر امروز در باغ مصفای پیروزان کاشان برگزار شد مدیر انجمن سخن کاشان با تبریک خجسته سالروز میلاد حضرت ام‌ابیها و اسوه زنان عالم زهرای مرضیه(س)، از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان، الگوی حقیقی زنان عالم نام برد و تأسی به ایشان را ضامن سعادت دنیا و آخرت قلمداد کرد.

استاد سید علی‌اصغر صائم کاشانی افزود: فاطمه زهرا(س)در همه زمینه‌ها الگو و اسوه می‌باشند و باید همگان و به‌ویژه بانوان ایشان را الگو قرار دهند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان هفته زن و روز مادر در خصوص لزوم شناخت بیشتر سیره و مرام ایشان توسط بانوان جامعه اسلامی تأکید کرد.

مدیر انجمن سخن کاشان تصریح کرد: اگر بانوان جامعه اسلامی در زمینه‌های مختلف زندگی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند مشکلات و آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

صائم کاشانی در ادامه، تجلیل از مقام شامخ بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) و نامگذاری این روز به نام روز مادر را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد و افزود: در این مراسم همه ساله از مادران شاعر عضو انجمن سخن کاشان تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تأسیس انجمن سخن کاشان در دی‌ماه سال 1364 ابراز داشت: این انجمن از آغاز فعالیت خود تاکنون علاوه بر تألیفات متعدد، در برپایی بیش از یک‌هزار و دویست شب شعر، همایش ادبی و کلاس نقد و بررسی آثار و تألیفات شاعران انجمن اقدام کرده است.

صائم کاشانی، بهار سخن، مبنای سخن، خورشید سخن و میلاد سخن را از جمله این آثار و تألیفات برشمرد و گفت: در بسیاری از ارج‌داشت‌ها و همایش‌های هنری و ادبی انجمن سخن کاشان، جمعی از شاعران و هنرمندان مشهور معاصر کشور حضور داشتند.

مدیر انجمن سخن کاشان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده این انجمن در زمینه‌های ادبی، علمی،  فرهنگی، هنری و به ویژه ادبیات آئینی و دفاع مقدس عنوان داشت: این انجمن به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، یکی از فعال‌ترین مجامع ادبی کشور به شمار می‌رود که در تمامی کنگره‌های ملی و استانی درخشیده است.

صائم کاشانی یادآور شد: انجمن سخن کاشان با بیش از یکصد عضو شامل 50 عضو رسمی و 50 عضو غیررسمی است که شاعران، ادیبان، محققان، خوشنویسان و موسیقی‌دانان از اعضای اصلی این انجمن هستند.

به گفته وی انجمن سخن کاشان دارای هفت بخش هیئت علمی، تحقیقات و مقالات، هنر و نگارش، تألیفات ادبی، بررسی و تحلیل واژگان بیگانه در زبان فارسی، حافظ‌خوانی و کلا‌س‌های آموزش صناعات ادبی و نقد شعر است.

بیست و هفتمین شب شعر انجمن سخن کاشان با عنوان«بانوی مهربانی‌ها»با حضور بیش از 40 نفر از شاعران خانم و آقا و همچنین ادیبان، اساتید دانشگاه‌ها، میهمانانی از کشورهای ژاپن و آمریکا و شاعران شیرین گفتاری از شهرهای تهران، قم، آران و بیدگل و کاشان در باغ مصفای پیروزان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول