اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

حکم رئیس قوه قضاییه حاکی از قاطعیت در صیانت از بیت المال است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: از رئیس قوه قضاییه به دلیل حکم صادر شده تقدیر می‌کنیم و این حکم حاکی از قاطعیت دستگاه قضای اسلامی در صیانت از بیت المال و اموال عمومی است و نشان می‌دهد هیچ مقام و مسئولی حق جلوگیری از اجرای عدالت را ندارد.

حکم رئیس قوه قضاییه حاکی از قاطعیت در صیانت از بیت المال است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت حفظ تقوا از سوی مسلمانان تصریح کرد: فرد متقی بهتر می‌تواند حق را از باطل تشخیص داده و هوا و هوس سبب کاهش فهم و درک انسان می‌شود.
وی با اشاره به آیه‌ای سوره منافقون گفت: در این سوره منافقین نفرین می‌شوند و نفرین نوعی دعای سوء است و نفرین ضد آفرین است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه در اسلام نفرین و لعن فرستادن بر مومن نهی شده است، بیان داشت: امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرمایند انسان وقتی کسی را لعنت می‌کند این سخن بین لعنت برنده و لعنت شونده در نوسان است و اگر این لعنت راه نفوذ پیدا کرد و به جا بود، اصابت می‌کند و گرنه به خود فرد بر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه کسانی که خدا و پیامبر را اذیت کنند در دنیا و آخرت مورد لعن قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: کسانی که با اقوام و خویشان خود بد رفتار کنند نیز مورد لعن خداوند قرار گرفته‌اند.
سعیدی همچنین اضافه کرد: کسانی که به زنان پاکدامن نسبت ناروا داده‌ و همچنین فرد رشوه دهنده، رشوه گیرنده و کسانی در این میان دلالی کرده‌اند نیز مورد لعن قرار گرفته‌اند.
وی گفت: همچنین کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده‌اند و یا امر به معروف و نهی از منکر کرده ولی خود به آن عمل نمی‌کنند نیز مورد لعن قرار گرفته‌اند.
امام جمعه قم با بیان اینکه بی‌اعتنایی به پدر و مادر سبب لعنت خداوند می‌شود، تاکید کرد: سخن چینی در میان مومنین نیز از مسائلی است که مورد لعن قرار گرفته است و امیدواریم که خداوند متعال عنایتی فرماید تا بصیرت ماه در راه دینداری افزایش یابد.
وی در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به شهادت حضرت حمزه سید الشهدا در پانزدهم ماه شوال تصریح کرد: حضرت حمزه از پیامبر گرامی اسلام بزرگتر بودند و در روایتی آمده است که برادر رضائی هم محسوب می‌شدند.
سعیدی با اشاره به جایگاه حضرت حمزه نزد رسول گرامی اسلام بیان داشت: پس از شهادت ایشان در مدینه از خانه ایشان صدای گریه بلند نبود و پیامبر گرامی اسلام فرمودند که «حمزه گریه کن ندارد» و این سخن موجب شد که همه مردم مدینه در شهادت حضرت حمزه سوگوار شوند و تا سال‌ها روضه حضرت حمزه خوانده می‌شد.
وی گفت: احترام به تربت شهدا در اسلام مورد تاکید بوده است ولی متاسفانه در میان مسلمانان تفکری سخیف پیدا شد که در مدینه قبور پاک ائمه بقیع را تخریب کردند و بعد راهی احد شدند و حرم حضرت حمزه را با خاک یکسان کردند.
امام جمعه قم گفت: سایر فرقه‌های اسلامی یاد و خاطره سرداران رشید اسلام را گرامی داشته‌اند و این سنت باقی مانده است و اگر این مجاهدان راه خدا نبودند، نمی‌دانیم سرنوشت دین و دین‌داری به کجا می‌رسید.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در این روز صدام مزدور قسمتی از خاک میهن اسلامی را اشغال کرد و این جنگ هشت سال به طول انجامید اما مسلمانان مطیع ولایت در پرتو این جنگ آبدیده شدند و تجربه اندوختند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جوانان ایران هرگز این رشادت‌ها را فراموش نمی‌کنند خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور و قم نیز نمایشگاه‌هایی برپا شده و گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها ایثارها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در مراسمی با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی و با حضور اعضای شورای عالی حوزه آغاز شد و تا چند روز دیگر دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی می‌شود.
سعیدی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس به بهترین وجه تحقق پیدا کند و نگذاریم مطالبات رهبری بر زمین بماند.
وی یاد آیت‌الله تبریزی را گرامی داشت و اضافه کرد: این مرجع تقلید فرمود «40 سال معنای استراحت و تعطیلی را متوجه نشدم» و از ایشان آثار بسیار پر خیر و برکتی بر جای مانده است.
وی در ادامه اظهار داشت: از مسئولان نظام انتظار داریم فضای کشور را برای همه فعالیت‌ها به ویژه در عرصه فرهنگی و جهاد اقتصادی سالم نگه دارند، مردم خوب و با بصیرت قدردان خدمتگزاران هستند و از کسانی که جامعه را به سوی التهاب می‌برند به شدت متنفر هستند.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به حکم رئیس قوه قضاییه گفت: از رئیس قوه قضاییه به دلیل حکم صادر شده تقدیر می‌کنیم و این حکم حاکی از قاطعیت دستگاه قضا اسلامی در صیانت از بیت المال و اموال عمومی است و نشان می‌دهد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اجرای عدالت احدی را استثنا نکرده و هیچ مقام و مسئولی حق جلوگیری از اجرای عدالت را ندارد.
وی با اشاره به مسائل خارجی بیان داشت: این روزها شاهد بودیم که سخت جان‌ترین نظام دیکتاتوری منطقه خاورمیانه یعنی قذافی ساقط شد و مردم با مقاومت جانانه خود و البته پرداخت هزینه‌های سنگین و لازم به پیروزی رسیدند.
سعیدی تاکید کرد: با این قیام مشخص شد که قیام آمریکا و صهیونیست‌ها در برابر موج عظیم استقلال خواهی و عزت طلبی مسلمانان منطقه جز عقب نشینی چاره دیگری ندارند.
وی افزود: عقب نشینی نخست در تونس رخ داد، عقب نشینی دوم در کشور مصر اتفاق افتاد و مردم فرعون مصر را در قفس قرار دادند و سفیر اسرائیل و کارکنان سفارت اسرائیل با لباس مبدل از کشور مصر فرار گردند و عقب نشینی سوم در لیبی اتفاق افتاد و در کشور اردن نیز کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی پا به فرار گذاشته‌اند.
امام جمعه قم گفت: اسرائیل و حامیان آن بدانند موج استکبارستیزی به سونامی تبدیل خواهد شد که روزگار را بر غاصبان از این سیاه‌تر خواهد کرد.
وی افزود: همه اینها از برکات جمهوری اسلامی ایران است و درود خدا بر امام، رهبر انقلاب و ملت آزاده و قهرمان ایران و این نهضت حیات خود را در گسترش و صدور انقلاب می‌بیند که باید این انقلاب به انقلاب جهانی امام مهدی(عج) منتهی شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول