اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکی:

اسکی را در تمام استان‎ها توسعه خواهیم داد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکی ایران گفت: ورزش اسکی را در تمام استان‌ها توسعه خواهیم داد.

اسکی را در تمام استان‎ها توسعه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عیسی ساوه شمشکی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در توسعه اسکی بحث توسعه زیرساخت است که ما سعی کرده‌ایم با کمک وزارت ورزش و جوانان و ادارات‌کل ورزش و جوانان استان‌ها، پیست‌های مناسبی در کل کشور ایجاد شود، البته بخش خصوصی هم در این زمینه فعال است و در چند شهر کشور پیست‌های خوبی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در سال گذشته برای تمام استان‌هایی که امکانات اسکی داشتند کلاس مربی‌گری برگزار کنیم، در سال 90 در تهران 10 کلاس مربی‌گری برگزار شد ضمن اینکه در مسابقات جوانان آسیا که سال گذشته در تهران برگزار شد، تیمی منتخب از استان‌ها شرکت کرد که برای کسب تجربه و ایجاد انگیزه در آنها بسیار مفید بود.

ساوه شمشکی در ارتباط با برنامه‌های فدراسیون اسکی در سال جاری تصریح کرد: سال 90 سال پرکاری برای ما بود زیرا که 30 دوره مسابقات لیگ را برگزار کردیم و میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بودیم که تیم ایران با کسب 26 مدال شامل 10 طلا، 9 نقره و هفت برنز به مقام قهرمانی رسید و در سال 91 نیز طبق برنامه فدراسیون جهانی باید برای کسب سهمیه المپیک زمستانی تلاش کنیم ضمن اینکه برای دومین سال پیاپی میزبان مسابقات جوانان جهان خواهیم بود. 

رئیس فدراسیون اسکی در ارتباط با همگانی‌کردن اسکی در ایران تصریح کرد: اسکی ورزشی لوکس و گران نیست، تهیه لوازم کامل اسکی در حدود 400 هزار تومان هزینه دارد که می‌توان از آنها به مدت سه تا چهار سال استفاده کرد، پس نسبت به سایر ورزش‌ها گران نیست.

وی ادامه داد: اسکی تنها ورزشی است که می‌توان به صورت خانوادگی انجام داد و در فصل زمستان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته نزدیک به 10 هزار نفر به صورت خانوادگی از پیست‌های اسکی اطراف تهران استفاده می‌کنند که همگی آنها پولدار نیستند.

ساوه شمشکی خاطرنشان کرد: با این حال برای کم ‌کردن هزینه‌ها در اکثر استان‌ها ادارات‌ کل و یا هیئت‌های اسکی لوازم اسکی را در اختیار مردم قرار می‌دهند و در چند پیست لوازم اجاره هم داده می‌شود، ضمن اینکه برای افرادی که در قالب تورها به پیست می‌آیند مربی با هزینه اندک در اختیارشان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول