اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دشمن مخالف گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام حرکات دشمن ابتر است گفت: دشمنان نمی‌خواهند تا فرهنگ فاطمی در جامعه گسترش یابد اما باید بدانند که همه عالم از کوثر استفاده کرده تا ابتر بودن را از بین ببرند.

دشمن مخالف گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید ضیاء صالحی‌خوانساری امروز در مراسم سالروز ولادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) و در حضور آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید قم برگزار شد گفت: حضرت زهرا(س) ام خالق هستی است و همه خلایق بر گرد محور حضرت زهرا(س) قرار دارند.

وی تصریح کرد: خداوند به پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) را هدیه داد و فرمود انا اعطیناک الکوثر، و نفرمود خلقنا زیرا حضرت زهرا(س) یک عطیه برای پیامبر(ص) بود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت زهرا(س) یک عطیه الهی بود و قبل از اینکه به دنیا بیاید خداوند نام او را انتخاب کرده بود.

 صالحی‌خوانساری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: از ایشان پرسیدند که چرا نام حضرت زهرا(س) را «زهرا» گذاشتند و ایشان فرمودند که خداوند حضرت زهرا(س) را از نور عظمتش خلق کرد.

وی بیان داشت: خداوند ذات و صفاتش نور است و نور یک مفهوم و حدیث عرشی است و معنای هدایت را دارد و زهرا(س) نور عظمت الله است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: خداوند فرمود که نور حضرت زهرا(س) را از نور و عظمت خودم خلق کردم و او را در آسمان خودم قرار دادم.

صالحی‌خوانساری تصریح کرد: جایگاه حضرت زهرا(س) به قدری است که کسی نمی‌تواند آن جایگاه را درک کند و باید طبق آیات و روایات بخشی از این جایگاه را دریابیم.

وی افزود: در روایات آمده است که هر زمانی که پیامبر(ص) نشسته بودند و حضرت زهرا(س) وارد می‌شدند پیامبر اکرم(ص) تمام قد قیام کرده و در برابر ایشان می‌ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: پیامبر(ص) در برابر جلوه عفت الله قیام می‌کردند و ایشان مقام والای حضرت زهرا(س) را به خوبی می‌دانستند.

وی اظهار کرد: همه عالم هستی به یمن وجود امام زمان(عج) روزی می‌گیرند و ایشان مظهر رحمت برای همه بندگان خداوند هستند.

صالحی‌خوانساری تصریح کرد: طبق روایات اگر حجت بر روی زمین حضور نداشته باشد زمین در هم ریخته و هیچ کسی را قبول نخواهد کرد و از این نظر نیز همه ریزه‌خوار وجود امام زمان(عج) هستیم و باید بدانیم که وجود امام زمان(عج) نیز به وجود زهرای اطهر(س) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از مکتب فاطمی حمایت کنیم گفت: مراجع و علمای اسلامی محافظان این مکتب هستند و با این امر تیری بر قلب دشمن می‌زنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام حرکات دشمن ابتر است افزود: دشمنان نمی‌خواهند تا فرهنگ فاطمی در جامعه گسترش یابد اما باید بدانند که همه عالم از کوثر استفاده کرده تا ابتر بودن را از بین ببرند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول