اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

کمیته انتخابات مصر: انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کمیته عالی انتخابات مصر تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در راس موعد مقرر برگزار می‌شود، این در حالی است که روز گذشته دادگاهی در قاهره با صدور حکمی خواستار عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

کمیته انتخابات مصر: انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر برگزار می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که با وجود حکم صادره توسط یکی از دادگاه‌های قاهره مبنی بر عدم برگزاری این انتخابات، اما انتخابات ریاست جمهوری مصر سر موعد مقرر برگزار خواهد شد.

در بیانیه کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید شده بود که این انتخابات در روزهای 23 و 24 می در مصر و از فردا جمعه در کشورهای دیگر برای اتباع مصری خارج از کشور به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

دادگاه اداری شهر بنها در شمال قاهره روز گذشته با استناد به اینکه کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر صلاحیت برگزاری چنین انتخاباتی را ندارد، حکم عدم برگزاری انتخابات  ریاست ‌جمهوری مصر را صادر کرد.

دادگاه اداری شهر بنها در توجیه حکم صادره خود تاکید کرد که دعوت از رای دهندگان مصری جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از در حوزه اختیارات کمیته عالی انتخابات نیست، بلکه تنها شورای عالی نظامی حاکم بر مصر است که می‌تواند،‌ رای‌ دهندگان مصری را به حضور در انتخابات و ریختن آرا خود به صندوق‌ها دعوت کند و به ایت ترتیب کمیته عالی انتخابات مصر از حوزه اختیارات خود پا را فراتر نهاده است.

در این راستا یک مقام قضایی مصری اعلام کرد که به زودی شکوائیه‌ای علیه این حکم تقدیم دادگاه عالی اداری مصر شود و انتظار می‌رود، این حکم نقض شود، چراکه "محمد حسین طنطاوی"، رئیس شورای عالی نظامی مصر این صلاحیت و اختیار را به کمیته عالی انتخابات در فراخواندن رای دهندگان مصری به شرکت در انتخابات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داده بود.

از سوی دیگر "محمد حسن"، نایب رئیس مجلس دولت بعید دانست که معنای این حکم توقف و عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر باشد، چرا که دادگاه بنها تنها ماده یک حکم شماره 5 صادره توسط کمیته عالی انتخابات را باطل اعلام کرده بود که تاکید می‌کرد، اجرای انتخابات باید توسط شورای عالی نظامی صورت گیرد.

این در حالی است که شورای عالی نظامی مصر پیش از در بیانیه‌ای ضمن اعلام اعتماد به کمیته عالی انتخابات مصر و تک تک اعضای آن تاکید کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری مصر در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول