اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

سفر یک میلیون گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اقدامات کلانی که در عرصه سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر صورت گرفته، امسال پیش‌بینی حضور یک میلیون نفر گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی را داریم.

سفر یک میلیون گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی تبریز اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده متقاضیان، این اعتبارات در سال‌جاری به منظور توسعه بیش از پیش تولیدات صنایع دستی افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 80 درصدی این اعتبارات نسبت به سال گذشته، یادآور شد: اعتبارات سال 90 آذربایجان‌شرقی برای مشاغل خانگی مبلغی در حدود 100 میلیارد ریال بوده که نزدیک به 3 هزار و 500 نفر از آن در شهرستان‌های استان بهره‌مند شدند.

محمدی با تاکید بر اینکه آغاز به کار مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی با مبالغی به مراتب کمتر از سایر شغل‌ها امکان‌پذیر است، گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر زمینه مساعد و بازار فروش خوب برای بسیاری از صنایع دستی استان فراهم شده و هنرمند با ورود به تولید این هنرهای دستی، خیلی زود می‌تواند به بازدهی و سوددهی برسد.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان افزود: رشته‌هایی مانند نقره کاری و جواهرآلات سنتی، ورنی‌بافی، سفال، شیشه و چوب بازار کار و تقاضاهای خوبی برای صادرات دارند که با توجه به آینده مساعد از این رشته‌ها دولت حمایت و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این زمینه می‌کند.

محمدی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات کلانی که در عرصه سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر صورت گرفته، امسال پیش‌بینی حضور یک میلیون نفر گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی را داریم که طبیعتا نیاز این گردشگران به تهیه صنایع‌دستی استان را هنرمندان و فعالان این رشته‌ها تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین اختصاص یک درصد اعتبارات تملک و دارایی برای خرید کارهای دستی هنرمندان و اختصاص بخشی از جوایز بانک‌ها به صنایع‌دستی از جمله اقدامات حمایتی دولت برای هنرمندان تولید‌ کننده صنایع‌دستی به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تولیدات صنایع دستی را وسیله‌ای برای کمک به روند جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در زمینه جذب گردشگر به استان به یاری تمام هنرمندان نیاز داریم که لازم است هنرمندان نیز در تولید و توسعه کار با دریافت حمایت‌ها و کمک‌های دولتی جدی و کوشا باشند.

محمدی یادآور شد: 180 میلیارد ریال اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال‌‌جاری، در کمیته کارشناسی ساماندهی مشاغل برای واگذاری به بانک‌ها مصوب شده که افراد واجد دریافت وام و مبلغ دریافتی در طول سال و به تدریج به بانک‌های مورد نظر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول