اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

پیش‌بینی ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پیش‌بینی می‎کنیم امسال میزان ورودی گردشگر خارجی به کشور به 7.5 میلیون نفر برسد.

پیش‌بینی ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید حسن موسوی صبح امروز در آیین اختتامیه گردهمایی معاونان گردشگری کشور در بوشهر اظهار داشت: به نظر می‎آید با همت همکاران تلاشگر در سراسر کشور این عدد محقق شدنی باشد و ساماندهی ما در راستای تحقق این هدف است.

وی افزود: زیرساخت‎های کشور برای میزبانی 7.5 میلیون گردشگر وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: به توسعه متوازن سفر و زیرساخت‎ها اعتقاد داریم و به موازات برنامه‎ریزی برای توسعه سفر حوزه معاونت سرمایه‎گذاری توسعه زیرساخت‎ها را در دستور کار قرار داده و اعتبارات خوبی هم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: امسال دولت تسهیلات خوبی برای توسعه زیرساخت‎های گردشگری اختصاص داده است و اگر استان‎ها برای جذب اعتبار تلاش نکنند نمی‎توانند در توسعه گردشگری موفق باشند.

وی در ارتباط با مصوبه اخیر دولت در مورد یارانه‎های گردشگری بیان کرد: مصوبه دولت نهایی شده که در سال‎های آینده دولت یارانه تسهیلات مورد نیاز توسعه زیرساخت‎های گردشگری را در بودجه سالانه در نظر می‎گیرد.

موسوی اظهار داشت: بانک‎ها از این قضیه استقبال خوبی کردند و توافقاتی با دو بانک صورت گرفته است.

وی در مورد مصوبه تسهیلات ارزی گفت: یکی از دغدغه‎ها در حوزه گردشگری این بود که دریافت‎کنندگان تسهیلات برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی دچار نوسانات نرخ ارز شوند اما مصوبه اخیر اعلام کرده که بازگشت سرمایه به میزان رشد تورم داخلی محاسبه خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: این مصوبه خوبی است و مؤید این سیاست ماست که ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی محقق شدنی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تنها روشی که جایگزین درآمدهای نفتی خواهد بود توسعه گردشگری است و اگر به اهداف چشم‎انداز توسعه گردشگری برسیم ناگزیر می‎شویم نیروی کار از خارج کشور وارد کنیم.

وی با اشاره به برنامه‎های توسعه میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: در جذب گردشگر خارجی از میزان 3 میلیون نفر باید به 7.5 میلیون نفر برسیم و در زمینه فروش صنایع دستی از 500 میلیون دلار باید به یک میلیارد دلار برسیم.

موسوی افزود: بوشهر از استان‏های پیشتاز در عرصه سفرهای نوروزی بود که این کار بزرگ انگیزه را مضاعف کرد جشن روز ملی خلیج فارس را امسال در بوشهر برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: خلیج فارس به قدمت تاریخ سابقه دارد و هر کس بخواهد خدشه‎ای به آن وارد کند تاریخ را زیر سئوال برده است.

موسوی گفت: کسانی می‎توانند با ما هم‌کلام شوند که تاریخی طولانی داشته باشند و در مورد خلیج فارس جای بحثی با این کشورها نداریم.

وی تاکید کرد: خلیج فارس متعلق به ایران است و در این موضوع بحثی نداریم و تکریم آن به خاطر سالروز این روز ملی است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول