اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان در پی حوادث دلخراش اخیر خبر داد

دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای حادثه‌خیز اردکان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان از احداث دو پایگاه امداد و نجات در محورهای حادثه‌خیز اردکان در محور اردکان - چوپانان و اردکان - طبس خبر داد.

دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای حادثه‌خیز اردکان احداث می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، فرماندار اردکان در آیین اعطای نشان و تجلیل از امدادگران فعال در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از آغاز عملیات اجرایی دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای یاد شده با مجموع اعتبار 3 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: برای هر کدام از این دو پایگاه یک میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته و هشت نفر شامل شش امدادگر و دو راننده نیز در این دو پایگاه مشغول به کار خواهند شد.

کمالی اظهار امیدواری کرد: با احداث این دو پایگاه تا پایان سال جاری تا میزان قابل توجهی از تلفات انسانی در این دو محور حادثه‌خیز کاسته شود.

سرپرست هلال احمر شهرستان اردکان نیز در این مراسم از آمادگی این جمعیت برای برگزاری سومین مجمع عمومی و انتخابات اعضای شورای اجرایی و بازرسی هلال احمر این شهرستان در روز 22 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 هزار و 849 نفر عضو که در سه گروه جوانان داوطلبان و امدادگران سازماندهی شده‌اند واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع و هیئت اجرایی و بازرسی هستند.

وی از برگزاری 22 دوره عمومی امداد و کمک‌های اولیه، یک دوره عمومی نجات، دو دوره عمومی امداد، یک دوره تخصصی نجات در حوادث جاده‌ای و هفت دوره پایه داوطلبی در یک سال گذشته در محل هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: 33 نفر از امدادگران شهرستان اردکان در طرح ویژه ایام تعطیلات نوروزی هلال احمر فعالیت داشتند و از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 فقره حادثه جاده‌ای را پوشش داده‌اند.

به گزارش فارس، در سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در دو محور اردکان چوپانان و اردکان طبس تردد کرده‌اند و بیش از 35 نفر در حوادث جاده‌ای این دو محور جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین عملیات اجرایی باند دوم محور اردکان - چوپانان که می‌توانست نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای ایفا کند به علت مشکلات مالی تا اطلاع ثانوی توسط پیمانکار متوقف شده است.

در این مراسم از 40 نفر از امدادگران فعال جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان تجلیل و نشان این جمعیت به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول