اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه خبرداد

کشف 200 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی در بانه

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه از کشف و ضبط بیش از 200 هزار قوطی و بطری انواع مشروبات الکلی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

کشف 200 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی در بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ قاچاق کالا، ارز و مشروبات الکلی و پیامدهای آن از دید مسائل اسلامی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اول فروردین ماه امسال تاکنون بیش از 19 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، طی دو سال گذشته سه نفر از ماموران انتظامی و هنگ‌مرزی در راستای مقابله با قاچاق در این شهرستان مرزی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه طی دو ماه اخیر 19 هزار قوطی مشروبات الکلی در این شهرستان کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: مبارزه با پدیده قاچاق با توجه به تاثیرات منفی آن بر حوزه‌های مختلف جامعه باید از مهم‌ترین اولویت‌های کاری قرار گیرد.

منصوری انجام کارها و برنامه‌های فرهنگی در این راستا را ضروری دانست و تصریح کرد: برای ریشه‌کن کردن معضل قاچاق در کنار انجام کارهای مبارزه‌ای توجه به انجام برنامه‌های فرهنگی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان نقش مهمی در کاهش قاچاق دارد، افزود: استفاده از کالاهای داخلی به جای اجناس خارجی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد: باید با توسعه اشتغال‌ و سرمایه‌گذاری، انجام کارهای فرهنگی در کنار بازدارندگی‌های قانونی، مانع توسعه قاچاق در این شهرستان مرزی شویم.

منصوری با بیان اینکه به ازای هر 100 دلار ورود قاچاق کالا یک فرصت شغلی در کشور از بین می‌رود، تصریح کرد: افزایش کالای قاچاق برنامه‌های تولیدی کشور را با مشکل مواجه می‌کند و به اشتغال و کیفیت تولید ضربه می‌زند.

وی به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به این نامگذاری مبارزه با قاچاق کالا امسال باید با حساسیت بیشتری انجام شود تا شاهد تحقق بیش از پیش منویات رهبری باشیم.

استفاده از کالاهای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است

فرماندار بانه در ادامه با بیان اینکه استفاده از کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح کرد:‌ نقش رسانه‌های گروهی در این فرهنگ‌سازی که به حمایت از تولیدات ملی می‌انجامد انکارناپذیر است.

به گفته منصوری، توجه به توسعه کیفی محصولات داخلی نیز باید مورد توجه تولیدکنندگان و مسئولان مربوط قرار گیرد تا مردم با اطمینان بیشتری نسبت به استفاده از کالاهای داخلی اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سومین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان، گفت: سفر رهبر به کردستان دارای برکات مادی و معنوی زیادی بود و گرامیداشت یاد خاطره این روز امری ضروری است.

فرماندار بانه اضافه کرد: سفر تاریخی رهبر به کردستان علاوه بر برکات معنوی برکات مادی زیادی نیز به همراه داشت که زمینه رشد و تحول بیش از پیش استان را در حوزه‌های مختلف به وجود آورده است.

وی اجرای 113 پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی مختلف در مدت سه سال در شهرستان مرزی بانه را از تاثیرات مادی این سفر تاریخی عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 80 درصد این مصوبات تحقق یافته و اجرا و عملیاتی کردن 20 درصد باقیمانده این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان نیز در اولویت برنامه‌های مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول