اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موزه رامسر:

جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس موزه شهرستان رامسر از برگزاری دومین جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج (تیته) در این شهرستان خبر داد.

جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

مهرداد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: این جشنواره در 28 اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناختن و شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی، فراهم کردن زمینه‌های خودباوری، شناخت ظرفیت‌های محلی، فراهم‌سازی شرایط برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق و انتقال تجربه‌ها است.

افتخاری آموزش روش‌های تولید و عرضه و مصرف شکوفه‌های بهار نارنج، توجه به نقش اهالی بومی در توسعه محلی، منطقه‌ای و ملی، معرفی و تعریف مشاغل و سرگرمی‌ها را از جمله دیگر اهداف برگزاری جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: تقدیر از افراد موفق و نوآوری‌ها و آفرینش‌ها، برقراری ارتباط بین هنر، کار و کسب، فرهنگ و دانش نیز از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اجرای موسیقی سنتی، سرنا نوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق بهار نارنج، طبخ غذاهای محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، عرضه صنایع دستی رامسر را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در جشنواره بهار نارنج اعلام کرد.

رئیس موزه رامسر اذعان داشت: نمایشگاه لوازم قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک توسط دانشجویان و دانش‌آموزان و نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در شهرستان رامسر است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول