اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل انجمن مدیریت ایران:

اعتماد به نفس بی‌جا عامل خطرناک در حوزه مدیریتی

خبرگزاری فارس: دبیرکل انجمن مدیریت ایران اعتماد به نفس بی‌جا را عامل خطرناک در حوزه مدیریتی و به سرانجام نرساندن کارها توصیف کرد.

اعتماد به نفس بی‌جا عامل خطرناک در حوزه مدیریتی

پرویز بیات در حاشیه همایش مدیریت و فعالیت‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: چه بسیار افرادی که از نظر مدیریتی توانمند‌تر و کارآمدتر از مدیر فعلی باشند اما در حوزه مدیریت کنار گذاشته شوند که حداقل کار آن است که به صورت مشاوره از تجارب و علم و تخصص آنها استفاده کنیم.

دبیرکل انجمن مدیریت ایران با انتقاد از برخی مدیریت‌های غیر تخصصی گفت: در داخل کشور برای کارهای روزمره دست به مشاوره‌هایی می‌زنیم اما برای بالا بردن کارایی و مرغوبیت تولید و کیفیت آن عاجز از این اصل هستیم.

بیات ادامه داد: برای هر گروه مدیریت آموزش‌های خاص را در نظر گرفتیم و با رایزنی موسسات مختلف و نهادهای گوناگون سعی داریم نیازهای آنها را در حوزه مدیریتی برآورده کرده و گاه تخمین و ارزیابی کنیم و متناسب با مشکلات راهکارهای واقعی را عرضه کنیم.

وی ابراز داشت: بسته به اینکه چه کسی مسئول چه کاری است و فرد متولی کار آیا نیاز به کنترل و نظارت کننده دارد یا نه ما آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های مدیریتی هستیم.

بیات در بیان ریشه مشکلات دستگاه‌های مختلف در حوزه مدیریتی گفت: ریشه مشکلات گاه انسانی، ابزاری و گاه ساختاری و سازمانی است که باید اول آنها را شناخت و متناسب با آن راه حل درست و واقعی را پیشنهاد کرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مدیر طالب مشاوره قوی و توانمند نباشد محال امر است که بتوان در حوزه کار و پیشرفت امور به موفقیتی دست یافت.

دبیرکل انجمن مدیریت ایران فرمایش مقام معظم رهبری را در اهمیت نامگذاری سال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد و ابراز داشت: معظم له در دیدار مدیران تاکید داشتند که برای بالا بردن کیفیت تولید و جایگزین کردن تولید داخلی به جای تولید خارجی باید مبانی مدیریت شایسته را به کار گرفت.

بیات در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: تحقق شعار امسال به پایه و اصولی نیاز دارد که جز توجه به دانش مدیریت و اصول آن امکان‌پذیر نیست و ما زمانی می‌توانیم مواد اولیه و کارگر توانمند داشته و جنس مرغوب تولید کنیم که نگاه ما به حوزه اقتصادی نگاهی توام با مدیریت صحیح، اندیشمندانه و به دور از احساس باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول