اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی در مازندران

مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی در مازندران از راه‌اندازی مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی در استان با همکاری استانداری مازندران و اتاق بازرگانی خبر داد.

مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، از شهرستان ساری مهدی قربانپور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به چگونگی اجرای دومین جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی به نام جهش در استان مازندران پرداخت.

وی با اعلام اینکه استارت اولیه جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی در سال 1389 با ابتکار جهاد دانشگاهی زده شده است، خاطر نشان کرد: این جشنواره با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی به مرحله‌ای از توسعه و بالندگی رسیده است.

دبیر جشنوراه ملی فیلم‌های صنعتی در مازندران با اشاره به اینکه سینما در درازمدت می‌تواند در روند ارائه محصولات صنعتی جهت‌دهی مناسبی داشته باشد از همکاری استانداری مازندران به ویژه استاندار، رئیس اتاق مازندران، مدیرعامل ایران خودرو در استان و وفایی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قدردانی کرد.

قربانپور با بیان اینکه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی از  25 تا 28 اردیبهشت سال جاری در سه شهر مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد: در ساری، آمل و نوشهر در قالب اجرای جشنواره 80 عنوان فیلم مستند صنعتی به نمایش درمی‌آید.

این فعال فرهنگی و هنری کشور از نمایش 10 عنوان فیلم بلند سینمایی در این جشنواره خبر داد و بیان داشت: این جشنواره تلاش می‌کند به معرفی تولیدات صنعتی استان مازندران بپردازد.

قربانپور با اعلام اینکه به سه فیلم صنعتی در مازندران در بخش رهاورد صنایع استان تندیس ویژه داده خواهد شد، گفت: این جشنواره شامل مستند کوتاه، مستند بلند، تیزرهای تولیدی،  نماهنگ، پویانمایی و مسابقات ویژه است.

وی از راه‌اندازی نخستین تور تخصصی عکس صنعتی با حضور فرهود حقی رئیس انجمن عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی کشور در مازندران خبر داد و اضافه کرد: نخستین تور تخصصی عکس‌های صنعتی در مازندران دو روزه خواهد بود.

وی در همین باره ادامه داد: عکاسان صنعتی کشور از فضاهای تولیدی ایران خودرو ،‌کارخانه ایمن تک طبرستان و بندر امیرآباد تصویر می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه 50 عنوان عکس برتر در این جشنواره به نمایش داده می‌شود از حضور تعدادی از گویندگان صنعتی رسانه ملی در جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی مازندران خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه در آینده نزدیک مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره سعی خواهیم کرد با همکاری فیلم‌سازان صنعتی به نقد حقوقی عملکردی صنعتی بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران نیز در این نشست با تقدیر از عوامل فیلم‌سازی صنعتی در استان و همراهی رسانه‌ها گفت: با توجه به رهنمود رهبری در سال تولید ملی از این جشنواره حمایت می‌کنیم.

غلامرضا عشریه با تأکید‌ بر اینکه فیلم‌های حوزه صنعتی در نگاه واقعی خود ارائه نشده ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند جلوه‌های خوبی از صنعت و تولید را در مازندران به نمایش بگذارد.

وی با اعلام اینکه در تولید فیلم‌های صنعتی 8 آیتم پیشنهاد شدهاست از معرفی صنایع ارتقاء ارتباط صنعت و هنر، کمک به ارتقاء تولید فیلم‌های صنعتی و معرفی تولید‌کنندگان فیلم‌های صنعتی به عنوان بخشی از این آیتم‌ها یاد کرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول