اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان خواستار شد

پرهیز از کارهای نمایشی در ‌عرصه فرهنگ

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان خواستار پرهیز از کارهای شعاری و نمایشی در عرصه فرهنگ این منطقه شد.

پرهیز از کارهای نمایشی در ‌عرصه فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی شامگاه امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان اصفهان در کاشان اظهار داشت: مدیرانی که در عرصه فرهنگ و ارشاد  فعالیت دارند باید از دانش و تجربیات مدیران قبلی این نهاد برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کنند.

وی افزود: داناترین افراد کسانی هستند که از دانش و تجربیات دیگران بیشترین استفاده را داشته باشند.

امام جمعه کاشان، جامعه‌شناسی را یکی از مؤلفه‌های مدیران موفق دانست و گفت: شناخت فرهنگ و آداب منطقه در موفقیت مدیران نقش مهم و بسزایی دارد.

وی همچنین، انتخاب همکاران در پست‌های معاونت توسط مدیران را حائز اهمیت قلمداد کرد و بیان  داشت: موفقیت آینده مدیران در گرو استفاده از تجربیات مدیران قبلی است.

نمازی تصریح کرد: بررسی عوامل موفقیت و عوامل بازدارنده مدیر قبلی به همراه توجه به انتقادات و انتظارات مردم می‌تواند برای مدیران موفقیت‌آمیز باشد.

نمازی گفت: بهره‌مندی از افراد خبره و کارشناس و همچنین پرهیز از تصمیمات فردی و مشاوره با افراد متخصص و اهل فن از دیگر عوامل موفقیت مدیریت در چنین مجموعه‌ای است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: مراجعات به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی کانون‌های فرهنگی، علمی، هنری، قرآنی و نهج‌البلاغه زیاد است و فعالیت در این عرصه بسیار مهم و خطیر است.

نمازی همچنین عنوان کرد: استان اصفهان استان گسترده به لحاظ کمی و کیفی است و باید توجه داشت فعالیت در چنین استانی که دارای 23 شهرستان و 23 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است با استان‌های کوچک قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اداره چنین استانی در بخش‌های پشتیبانی، هماهنگی و مدیریت هر یک از این شهرستان‌ها و تعامل دستگاه‌های اجرایی آن با نهادهای فرهنگی و ائمه جمعه از مهم‌ترین عوامل موفقیت مدیریت در چنین مجموعه‌ای است.

نمازی متذکر شد: انتظار می‌رود با استفاده از تجربیات و دانش مدیران قبلی برای استان اصفهان که مهد علم، علما و حوزه‌های علمیه و همچنین قطب هنر، دانش، عرفان و اقتصاد است شاهد ارائه کارهای پرمحتوا و مفید در عرصه فرهنگ منطقه باشیم.

در این دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ و ارشاد شهرستان ارائه کرد و گفت: شهرستان کاشان در سال گذشته در ردیف 13 شهر ویژه صدور مجوز کانون فرهنگی در کشور قرار گرفت.

صباغی ابراز داشت: شهرستان کاشان با 125 کانون فرهنگی مساجد به ثبت رسیده دارای استعدادهای فرهنگی و هنری فراوانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تعداد طرح‌های فرهنگی کاشان در سال‌جاری را 33 طرح اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها 156 میلیون و 700 هزار ریال در سال‌جاری اختصاص داده شده است.

به گفته وی، میزان جمعیت شهرستان کاشان در اختصاص این میزان بودجه فرهنگی برای شهرستان کاشان در سال‌جاری نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول