اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نشان افتخار هلال‌احمر خدمت در نهایت گمنامی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: خدمت ارایه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر خدمتی در نهایت گمنامی است.

نشان افتخار هلال‌احمر خدمت در نهایت گمنامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در مراسم اعطای نشان درجه امدادگری و نجات‌گری در اردبیل اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با الهام از اندیشه‌های پاک اسلامی که خدمت به همنوع را یک ارزش و اعتبار ویژه می‌داند در مسیر ارج‌گذاری به امدادگران و تلاشگران این عرصه صادقانه احساس مسئولیت کرده و در عرصه خدمتگزاری آماده و همپا است.

وی با بیان این‌که بیش از 90 سال از شکل‌گیری صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر در ایران می‌گذرد، تصریح کرد: در این دوران طولانی و پرفراز و نشیب جمعیت هلال‌احمر یاریگر بسیاری از حادثه‌دیدگان بوده و به احیای نیازمندان و دردکشیدگان جامعه و آسیب‌دیدگان حوادث مختلف به ویژه زلزله و سیل شتافته و در حوزه فعالیت و ایفای نقش خود بی‌دریغ شبانه‌روزی زحمت کشیده است.

صابری با بیان این‌که در این عرصه شهدا و ایثارگران متعددی نیز جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در کمک به دیگران نقش اساسی خود را به شایستگی ایفا کردند، خاطر نشان کرد: حضور جوانان ما در این عرصه خود نشان اعتلای معرفت، آگاهی و مهارتی است که جوانان ما امروز به آن زینت یافته‌اند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به حادثه‌خیز بودن استان به ویژه وقوع صدها زلزله، سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و ادامه داد: در همه این حوادث نیروهای جمعیت هلال‌احمر با تمام توان حاضر شده و به گونه‌ای حرکت کردند که به رغم به خطر افتادن جانشان از مال و جان دیگران صیانت و حفاظت کردند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از شاخصه‌های ممتاز خدمت در لباس و نشان هلال‌احمر بی‌ادعا بودن نیروها و عمل صادقانه‌ای است که هیچ وقت اصول و مبانی آن دچار فراموشی نشده است.

در این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز از افزایش 20 درصدی تجهیزات و امکانات و نوسازی ناوگان حمل و نقل امداد و نجات خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان سعی می‌کند به صورت ویژه در حوادث و سوانح یاریگر مردم بوده و به رسالت نجات خود افتخار می‌کند.

بهرام غیبی با بیان این‌که نیروهای این مجموعه با گذراندن دوره‌های آموزشی مستقل در آمادگی به سر می‌برند، افزود: در بدو ورود نیروها از خدمات آموزشی 35 ساعته بهره‌مند شده و بعد از آن وارد دوره‌های تخصصی امداد و نجات می‌شوند و در قالب نیروهای آواربرداری، امداد و نجات کوهستان، جاده و سیلاب به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی شعار امسال هفته جمعیت هلال‌احمر را قابل تأمل دانست و تصریح کرد: ‌اگر این جمعیت صلح دوستی را برای همه مد نظر و ملاک فعالیت قرار داده است نشان از اهتمام به این اصل است که ایرانیان در این حوزه همیشه پیشتاز و پیشگام می‌باشند.

به گزارش فارس، همچنین به مناسبت هفته جمعیت هلال‌احمر و با هدف افزایش توانمندی و آمادگی نیروها رزمایش پدافند غیر عامل در ایستگاه تقویت فشار گاز اردبیل برگزار شد.

در این مراسم نیروها در تأسیسات حساس این مکان حاضر شده و با همراهی نیروهایی همچون پلیس 110، اورژانس و اعضای کارگروه حوادث غیرمترقبه به تمرین مرحله به مرحله انجام عملیات پدافند غیر عامل پرداختند و موضوع مقابله، پیشگیری، تمرین و انجام عملیات به صورت موفقیت‌آمیز و در مراحل جداگانه انجام شد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول